משפחת פנאן לביהמ"ש: דירת הפנטהאוז בה התאבד מוני שייכת לנו

בני המשפחה טוענים כי דירת הפנטהאוז בת 4 החדרים ברחוב איינשטיין ברמת-אביב שייכת להם - למרות שהיא רשומה על שם יעקב אבניר ■ "עסקת רכישת הדירה היתה מלאכותית ונעשתה למראית-עין בלבד"

בני משפחתו של מוני פנאן ז"ל הגישו היום (ג') תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שבמסגרתה הם טוענים כי דירת הפנטהאוז בת 4 החדרים ברחוב איינשטיין ברמת-אביב, שבה התאבד אביהם מוני באוקטובר 2009, שייכת להם - זאת חרף העובדה שהיא רשומה על שם יעקב אבניר.

באמצעות עוה"ד רועי גאליס והילה צאירי ממשרד גדעון פישר ושות' טוענים לירון, רגב ושרון פנאן, כי עסקת רכישת הדירה שנעשתה לפני למעלה מ-10 שנים היתה מלאכותית ונעשתה למראית-עין בלבד. לדבריהם, מוני שילם על הדירה מחיר מלא, ומכאן שהיא שייכת במלואה למשפחת פנאן.

בכתב התביעה נטען כי המשפחה מתגוררת בדירה מאז שנת 1993 ושיפצה אותה בהשקעה של כ-100 אלף דולר במהלך השנים.

לכתב התביעה צורפו מסמכים המעידים, לטענת בני משפחת פנאן, כי מוני ז"ל שילם במשך שנים רבות את המשכנתא בסך 430 אלף דולר שנלקחה לצורך רכישת הדירה, בנוסף על תשלום בסך 300 אלף דולר שהוא התחייב להעביר למוכרת הדירה.

בני משפחת פנאן טוענים בתביעה כי הם לא יודעים למה הוחלף שמו של הקונה בהסכם המכר, שתחילה היה רשום על שם מוני, בשמו של יעקב אבניר.

עוד נטען בתביעה כי במשך שנים שכר, כביכול, מוני את הדירה - תחילה מהמוכרת הראשונה, תושבת חוץ מארה"ב, ולאחר מכן מהרוכש והבעלים הרשומים, יעקב אבניר, אך סכום השכירות לא השתנה ונשאר 1,500 דולר לחודש.

לדברי המשפחה, הדבר מעיד כי השכירות נעשתה למראית-עין בלבד, שכן שווי הדירה מוערך בכ-1,300,000 דולר, ולא ייתכן שהיא תושכר בסכום כה נמוך.