סקר: ההוצאות המשפחתיות לקראת פסח עולות בכ-70%

מסקר אתר "כמה" עולה עוד כי על מכשירי חשמל אנו מוציאים בחודש שלפני פסח כ-67% יותר בהשוואה לממוצע ההוצאות החודשי בתחום, וכי ההוצאות על מזון לחג גדלות בכ-50%

שינוי דרסטי של 70% חל בסל הקניות המשפחתי לקראת פסח - כך עולה מסקר אתר השוואות המחירים "כמה" מקבוצת יד2.

הסקר נערך בקרב כ-1,200 גולשי האתר במהלך החודש האחרון, וממנו עולה כי ההוצאות המשפחתיות בחודש זה עולות באלפי שקלים, כאשר עיקרן מופנה לנסיעות וחופשות משפחתיות, שירותי ניקיון, שיפוצים לבית, הוצאות על מוצרי מזון, מכשירי חשמל, מתנות וריהוט לבית.

מהסקר עולה עוד כי על מכשירי חשמל אנחנו מוציאים בחודש שלפני פסח כ-67% יותר בהשוואה לממוצע ההוצאות החודשי בתחום - בפרט על מוצרי מטבח ומכונות כביסה.

עוד עולה כי ההוצאות על מזון לחג גדלות בכ-50%, ולקראת הפסח מוציאה משפחה בממוצע כ-3,000 שקל על סעיף המזון, לעומת כ-2,000 שקל בשאר חודשי השנה.

על-פי הסקר, הגידול בהוצאה על מתנות וכלי בית עולה בכ-90%, ההוצאות על ריהוט לבית עולות בכ-30%, וההוצאות על ביגוד עולות בכ-55%.

"פסח הוא הכריסמס הישראלי", אומר מתן גוטר, מנכ"ל אתר "כמה". "זהו חג בו רוב הישראלים נוטים לבזבז הרבה יותר כסף על פרמטרים שונים, והתחושה היא שעושים פחות חשבון".

גוטר מוסיף כי לפי הניתוח של האתר, לתנודה בהוצאות תורמים התלושים שמקבלים העובדים לחג, המבצעים של החנויות והפרסום החוצות של היבואנים לפני החג.

לדבריו, "בחודש תשרי, שאף הוא חודש מובהק של חגים, עולה ההוצאה החודשית גדל בעד 50%, כך שפסח הוא עדיין החודש היקר ביותר עבור המשפחה הישראלית הממוצעת. זהו חג שבו מרבית המשק בחופש, ורבים מנצלים את החופשה המרוכזת לנפוש בחו"ל או בארץ. בנוסף, רבים רואים בתקופה זאת הזדמנות טובה לשפץ ולשדרג את ביתם. כבר מתחילת פברואר השנה הבחנו כי ישנה תנועה ערה יותר של גולשים באתר".