נורדן אנרגיה תובעת את חברת החשמל: "הובילה לקריסתנו"

בתביעה, בסך 4 מיליון שקל, טוענת נורדן כי חברת החשמל לא גילתה לה כי קווי המתח שחוברו לתחנה שהפעילה אינם יציבים - דבר שגרם להפרעות בקווים, גרם לה נזקים בהיקף 26 מיליון שקל והוביל לבסוף להשבתת התחנה

חברת נורדן אנרגיה, שהפעילה תחנת כוח פרטית לייצור חשמל, מאשימה את חברת החשמל בהתנהגות "כוחנית ודורסנית" שהובילה לקריסתה.

החברה הגישה היום (ד') תביעה נזיקית נגד חברת החשמל לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז. סך התביעה עומד על 4 מיליון שקל משיקולי אגרה, כשלטענת החברה נגרמו לה נזקים בהיקף כולל של 26 מיליון שקל.

נורדן הקימה באמצע שנות ה-90 תחנת כוח באזור התעשייה ארז בצפון רצועת עזה, והתקשרה בהסכם למכירת חשמל לחברת החשמל למשך 20 שנה.

לטענת נורדן, חברת החשמל לא גילתה לה כי קווי המתח שחוברו לתחנה אינם יציבים ואינם מתאימים לפעילותה לשל התחנה. כתוצאה מכך, טוענת נורדן, החלו להתרחש הפרעות בקווי המתח הגבוה בתדירות שהגיעה בשיאה לעשרות הפרעות ביום. ההפרעות גרמו לטענת החברה לנזקים חמורים ליחידות ייצור החשמל, ואף אילצו את החברה להשבית את התחנה במספר מקרים.

לטענת נורדן, רק לאחר מספר שנים ניאותה חברת החשמל להחליף את אחד משני קווי המתח. בסופו של דבר הושבתה אחת משתי יחידות הייצור, והחברה נותרה עם יחידה פועלת אחת. בראשית 2005 נותרה נורדן ללא יכולת כלכלית להמשיך ולרכוש דלק עבור יחידת הייצור, והיא הושבתה.

לטענת החברה, רק לאחר שקיבלה פיצויים במסגרת תוכנית ההתנתקות היא הצליחה לממן את הגשת התביעה נגד חברת החשמל.

נורדן מיוצגת בידי עוה"ד רועי טננבאום ואורי וכטל ממשרד עמית-פולק-מטלון.