גולדמן זאקס: "יוון תקבל תוכנית סיוע בהיקף 20 מיליארד אירו"

נשיא גולדמן זאקס באירופה: "זו ההזדמנות האחרונה של המנהיגים לעזור ליוון לפני שהיא תגיע למצב שבו ייגמרו לה המזומנים; ההערכות היא כי הם ישקלו את אפשרות מתן תוכנית סיוע בהיקף כ-20 מיליארד דולר במהלך כ-18 חודשים"

קרן המטבע הבינלאומית (ה-IMF) עשויה בסופו של דבר להעניק ליוון תוכנית סיוע בהיקף כ-20 מיליארד אירו (כ-27 מיליארד דולר) למשך 18 חודשים, כך עולה מדיווח של חטיבת גולדמן זאקס באירופה.

"יוון צפויה לבקש את סיוע ה-IMF כאשר היא כבר נאבקת כמה חודשים במטרה לקצץ את הגירעון התקציבי הגדול ביותר בגוש האירו", אמר נשיא גולדמן זאקס באירופה, אריק נילסן בהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה היום (ה') ללקוחות החברה. זאת כאשר מנהיגי גוש האירו צפויים להיפגש היום בבריסל על מנת לסיים שבועות של חוסר החלטה בנוגע לחבילת סיוע ליוון שמתמודדת עם הגרעון התקציבי הגדול ביותר בגוש האירו.

"זו ההזדמנות האחרונה של המנהיגים לעזור ליוון לפני שהיא תגיע למצב שבו ייגמרו לה המזומנים", אמר נילסן."ההערכות היא כי הם ישקלו את אפשרות מתן תוכנית סיוע בהיקף כ-20 מיליארד אירו במהלך כ-18 חודשים".

יצוין כי בכיר במשרד האוצר הגרמני דיווח אתמול כי גובש הסכם בין גרמניה וצרפת, לפיו שתי הכלכלות החזקות באירופה ינסו לקבל סיוע בינלאומי ליוון הכולל התערבות של קרן המטבע. הסכם זה בא בעקבות הלחץ שהפעילה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שאמרה שאזרחי גרמניה לא צריכים לשלם על הגירעונות שצברה ממשלת יוון.