במקום הנפקה: עופר היי-טק יוצאת לגיוס פנימי של 60-100 מיליון דולר

החברה תבקש לבצע את הגיוס לפי שווי של 250 מיליון דולר ■ בתיק ההשקעות של עופר היי-טק נמצאות לומניס, בטר פלייס, אנזימוטק וחממת ניות

חברת עופר היי-טק, שבבעלות קבוצת עופר של אודי אנג'ל וסמי עופר, יוצאת לגיוס פרטי של 60-100 מיליון דולר, לפי שווי של 250 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

לאחרונה היו פרסומים על כך שעופר היי-טק מתכננת לגייס את הכסף באמצעות הנפקה. אולם, אף שהחברה בחנה גם את האפשרות הזו, מלכתחילה זו לא הייתה אחת החלופות המועדפות וכרגע היא ויתרה עליה לחלוטין. דובר עופר היי-טק סירב להגיב לידיעה.

המבטיחות של עופר היי-טק

עופר היי-טק היא חברת השקעות במיזמים צעירים, שמתמקדת ב-IT וביומד (בעיקר המכשור הרפואי) ועוסקת גם מעט בקלינטק. החברה היא בעלת הזיכיון לחממת ניות, ממנה צמחו חלק מהחברות הבולטות שלה.

בין החברות המבטיחות שלה נמצאת חברת לומניס, שעוסקת בציוד אסתטי, שעופר היי-טק הייתה שותפה לרכישתה מהבורסה יחד עם הראל בית און והיום היא מחזיקה בה כשליש.

לומניס סיימה את 2008 עם מכירות של מעל 200 מיליון דולר, ואף שסביר כי נפגעה מהמשבר כמו כל החברות בתחום האסתטי, היא כנראה תמצא את דרכה בחזרה לבורסה בשנים הקרובות.

עופר היי-טק היא גם אחת מבעלות המניות הגדולות במיזם המכוניות החשמליות Better Place של שי אגסי. פעילות מבטיחה אחרת היא אנזימוטק, שמייצרת תוספי מזון באיכות ייצור ובתמיכה מחקרית שמתאימה לזו של תרופות. החברה מוכרת בעשרות מיליוני דולרים והיא רווחית.

בין חברות הביומד של עופר היי-טק נמצאות גם כיאזמה, חברת פיתוח תרופות שחתמה לאחרונה הסכם לפיתוח משותף עם נוברטיס; MGVS, מתחום התרפיה התאית, שחתמה על הסכם פיתוח משותף עם טבע; אנג'יוסלייד, מתחום הקרדיולוגיה, שגייסה לאחרונה 8.3 מיליון דולר ומוכרת בארה"ב; ו-EZ Surgical, שמשמשת כמאגד לטכנולוגיות בתחום הניתוחים הזעיר פולשניים.

אקזיטים עם ECI ורימון

בתחומים שמחוץ לביומד עופר היי-טק היא בעלת מניות משמעותית ב-Ray-V, שעוסקת בשידורי טלוויזיה על-גבי האינטרנט וגייסה 10 מיליון דולר ברבעון האחרון; ובצ'ק-מארקס מתחום אבטחת התוכנה.

בעברה, עופר היי-טק רשמה אקזיטים בחברות ECI; ביוסנס, שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון; X-Technoliges, שנמכרה לגיידנט; ורימון מדיקל, שנמכרה לבוסטון סיינטיפיק.