דיסקונט יקבל מה'פד' אישור להנפקה; המדינה תעכב ההפרטה

מקורות בבנק העריכו כי דיסקונט יצא להנפקה בתחילת מאי ■ הושגו הבנות לפיהן המדינה תעכב את מכירת יתרת מניותיה בבנק כדי לא להפריע להנפקת דיסקונט וכי המשך מכירת המניות בידי המדינה יתבצע בתיאום עם הבנק

בנק דיסקונט צפוי לקבל מחר (ב') את האישור מהרגולציה בארצות הברית להנפקת המניות המתוכננת. דיסקונט נדרש לקבלת אישור ה'פדרל ריזרב' האמריקני לאור אחזקותיו בדיסקונט ניו יורק. לאחר קבלת האישור יעדכן דיסקונט את תשקיף המדף שפרסם באוגוסט האחרון, על בסיס הדו"חות השנתיים שפורסמו בשבוע שעבר. מקורות בבנק העריכו כי דיסקונט יצא להנפקה בתחילת מאי.

מדינת ישראל, המחזיקה דרך נכסים מ.י ב-20% ממניות הבנק, כבר הודיעה כי אינה צפויה להשתתף בהנפקה. המדינה מכרה בינואר 5% מהמניות והודיעה על כוונתה למכור בהמשך השנה את יתרת מניותיה בהפצה דרך שוק ההון. ל"גלובס" נודע כי בין יו"ר דיסקונט יוסי בכר לבין החשב הכללי שוקי אורן, הושגו הבנות שלפיהן המדינה תעכב את מכירת מניותיה כדי לא להפריע להנפקת דיסקונט וכי המשך מכירת המניות בידי המדינה יתבצע בתיאום עם הבנק.

דיסקונט ינפיק מניות בהיקף של 400 מיליון שקל, שיעור של 5% ממניות הבנק. מחצית מההנפקה תהיה בהנפקת זכויות (הנפקה שבה כל בעל מניות מקבל זכות לקנות מניות נוספות במחיר שנקבע מראש ולפי חלקו היחסי בבנק), וחלקה בהנפקת מניות לציבור או כהקצאה פרטית לגופים מוסדיים. אם ההנפקה תמומש באופן מלא תעלה הלימות הון הראשוני של הבנק מ-7% ל-7.3%. לדיסקונט הלימות ההון הנמוכה במערכת הבנקאית.

בעלי השליטה בדיסקונט, קבוצת ברונפמן-שראן המחזיקה ב-26% מהבנק, יזרימו בהנפקה כ-50 מיליון שקל בלבד, מהם חלקה של משפחת ברונפמן יהיה 30 מיליון שקל. בבנק ישראל הבהירו לקבוצה כי בכל מקרה לא יתאפשר דילול אחזקותיה מתחת לשיעור של 25%. דיסקונט סבל בשנת 2009 מבעיית הלימות הון אך התגבר עליה לאחר שגייס בשנה האחרונה 2.55 מיליארד שקל בכתבי התחייבות נדחים. מנכ"ל דיסקונט הוא גיורא עופר.

שינויים ארגוניים

בתוך כך דיווח דיסקונט על שורה של מינויים חדשים ועל שינוי ארגוני בחטיבה הקמעונאית. נעם הנגבי מונה לתפקיד ראש החטיבה הקמעונאית ויחליף את ישראל דוד, שהתמנה למנכ"ל כאל. הנגבי (52) איש תפעול ומחשבים מילא בעבר כמה תפקידים בחברת הכבלים ערוצי זהב. משנת 2000 הוא בתפקיד ראש חטיבת התפעול והמידע בדיסקונט והיה אחראי על פרויקט החלפת המחשב בבנק.

במסגרת השינוי הארגוני תפוצל חטיבת התפעול והמידע לשתי חטיבות, שבראש כל אחת מהן סמנכ"ל. שי ורדי ימונה לראש חטיבת המחשוב ושלמה אבידן ימונה לראש חטיבת התפעול והלוגיסטיקה. במקביל יבוצע שינוי בחטיבה הקמעונאית. חמישה מרחבים יבוטלו ובמקומם יהיו עשרה אזורים "רזים" שינהלו מקרוב את תחום השירות ופיתוח העסקים בסניפי הבנק.