במנצ'סטר רואים שחורות: ירידה של 24 מיליון ליש"ט בהכנסות מימי משחק

מבדיקה שערך עבור אלופת אנגליה גוף השירותים הפיננסיים JP מורגן-צ'ייס, עולה כי ההכנסות ממשחקי בית יעמדו השנה על 98 מיליון ליש"ט ועל 96 מיליון בעונה הבאה, לעומת 109 מיליון ב-2008/09

הכנסותיה של מנצ'סטר יונייטד מימי משחק צפויות לצנוח ב-24 מיליון ליש"ט בשנתיים הקרובות. כך עולה מבדיקה שערך עבור המועדון גוף השירותים הפיננסיים JP מורגן-צ'ייס.

הבדיקה, שממצאיה פורסמו בסוף השבוע, טוענת כי ההכנסות של אלופת אנגליה ב-2008/09 ממשחקי הבית שלה שהסתכמו ב-109 מיליון ליש"ט, מהוות נקודת שיא. אפילו ב"תרחיש האופטימי", שבו יונייטד עוברת את שלב רבע הגמר של הצ'מפיונס ליג בשנתיים הקרובות, צופים ב-JP מורגן-צ'ייס להכנסות של 98 מיליון ליש"ט העונה ו-96 מיליון ליש"ט בעונה הבאה מימי משחק. ב-2011/12 צפויות ההכנסות לעלות מעט ל-101 מיליון ליש"ט.

אחת הסיבות העיקריות לנפילה, לטענת הדו"ח, היא המחאה הגדולה של האוהדים סביב הבעלות של משפחת גלייזר על הקבוצה: "שני הרבעונים הקרובים הם קריטיים להצלחת מכירת המנויים, הכרטיסים ותאי הצפייה בעונה הבאה, על רקע יחסי הציבור השליליים שמקבלת הקבוצה".

אגב, יונייטד עצמה צופה כי הירידה בהכנסות מימי משחק בשנתיים הקרובות תהיה חמורה אפילו יותר, ותסתכם ב-29 מיליון ליש"ט. הסיבה, כך לפי דו"חות הקבוצה, היא הירידה בהכנסות מהשכרת תאי צפייה באצטדיון אולד טראפורד בעקבות המשבר הכלכלי.