בדיקת עלות משרדים באזור הדרום מעלה: עומר זולה מבאר שבע

העלויות באשדוד ובאשקלון גבוהות ב-65% בהשוואה לקרית גת וקרית מלאכי

הפעם בדקנו עלויות כוללות של שכירת משרד באזור הדרום - העלויות הישירות למשכיר, והעלויות לרשות המקומית. המדובר הוא במשרדים המיועדים לבעלי מקצועות חופשיים, דוגמת עו"ד, רו"ח, אדריכלים ויועצים למיניהם. שטח המשרד הוא 300 מ"ר, והמשרד שוכן באזורים היקרים של העיר.

הופתענו לגלות ששכירת משרד בפארק התעשיות בעומר זול בכשליש בהשוואה לבאר שבע, השכנה הקרובה. הארנונה בפארק התעשיות בעומר זולה כמעט במחצית בהשוואה לבאר שבע, ואילו דמי השכירות גבוהים בעומר רק ב-5%, שמתקזזים בחניה חינם המוצעת בפארק בעומר. יצוין, כי בבאר שבע ניתנות הנחות על העסקת פחות מ-8 עובדים, אך בהנחת הבדיקה בדקנו שטח משרד של 300 מ"ר - שעל פי רוב לא יזכה להנחה הנ"ל.

בחנו שני זוגות נוספים ומצאנו כי העלויות בקרית גת ובקרית מלאכי דומות, כמו גם העלויות באשדוד ובאשקלון. העלויות באשדוד ובאשקלון גבוהות ב-65% בהשוואה לקרית גת וקרית מלאכי.

המתודולוגיה: חישוב עלות מ"ר מורכבת וכוללת מכלול שלם של עלויות, שברוב המקרים אינן מוכרות וזמינות. ערך מיסוי עירוני וניהול נדל"ן בנתה טבלה עם נתון ממוצע, בהתחשב בכל הפרמטרים המשפיעים על עלות מ"ר מושכר: שכ"ד חודשי (כולל העמסת שטח ציבורי), דמי ניהול, חניה, ארנונה ("מנורמלת" על מנת שתשמש בסיס להשוואה בין אזורים /ערים) ועלות אגרת שילוט.