הקפיטליזם מנצח: כמה תעלה טיסה לאסיפה של וורן באפט?

‏‎‎המשקיעים שיעדיפו את האסיפה הכללית של ברקשיר האתווי ימלאו את אצטדיון קווסט סנטר כדי להאזין לבאפט, "האוראקל מאומהה", שישיב לשאלותיהם על השקעות, פוליטיקה וכלכלה במשך יותר משש שעות

‎‎כרטיס טיסה נון-סטופ מניו יורק לפריז בסוף השבוע הראשון של חודש מאי עולה 1,142 דולר. טיסה של קונטיננטל איירליינס לאסיפה השנתית של בעלי מניות חברת ברקשייר התאוויי מניו יורק לאומהה, נברסקה, באותו סוף שבוע, עולה 1,433 דולר.

כאשר המשקיעים נערכים להשתתפות באירוע שוורן באפט, יו"ר ברקשייר, נוהג לכנות "וודסטוק של הקפיטליסטים", חברות תעופה כמו קונטיננטל ודלתא איירליינס מעלות את המחיר לסוף השבוע של האירוע. הן דורשות מחיר גבוה פי 4 מהמחיר הרגיל של טיסה הלוך ושוב לאומהה. מה שאומר שתושבי ניו יורק ישלמו תמורת הטיסה לאסיפה של 1 במאי יותר מאשר על טיסות לפריז, ללונדון או לברצלונה. ‏

‎‎מושבים בודדים

‏‎‎קונטיננטל הוסיפה טיסה מאזור ניו יורק לאומהה ב-29 באפריל ועוד שלוש טיסות ב-30 באפריל, מסרה מרי קלארק, דוברת חברת התעופה. מי שקנה כרטיסים מוקדם יותר שילם עליהם פחות. כעת מתכוונת החברה לגבות מחיר פרמיה על המושבים הנותרים.

"נראה שיש ביקוש גבוה לטיסות הללו", אמרה קלארק. "ומאחר שהטיסות לאומהה נמכרו ברובן, ונותרו רק מושבים בודדים, המושבים הללו יימכרו במחירים גבוהים יותר".

בשנה שעברה, בשיא האיום של שפעת החזירים, מספר שיא של 35 אלף מבקרים פקד את נמל התעופה אפלי של אומהה וגדש את מלונות העיר המונה 439 אלף תושבים. שלושת הימים של האסיפה הכללית השנה מתחילים בקבלת פנים בחנות התכשיטים הוותיקה בורשהיימס של ברקשייר ב-30 באפריל, ומסתיימים בסבבים של ארוחות סטייקים בגוראט'ס ובפיקולו פיט, שתי מסעדות שבהן התחייב באפט להופיע ב-2 במאי.

מבקרים בפריז, צרפת, באותו סוף שבוע יוכלו לצפות במצעד 1 במאי המסורתי מכיכר הבסטיליה, לראות את המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י במוזיאון הלובר או לקחת סיור ספינה על הסיין ליד קתדרלת נוטרדם.

כל האקשן

‏‎‎המשקיעים של ברקשייר שיעדיפו את אומהה ימלאו את אצטדיון קווסט סנטר כדי להאזין לבאפט, "האוראקל מאומהה", שישיב לשאלותיהם על השקעות, פוליטיקה וכלכלה במשך יותר משש שעות. פעילויות צדדיות יכולות להיות ביקור במקום הולדתו של הנשיא לשעבר ג'רלד פורד, במוזיאון הימי פרידום פארק ובמדבר המלאכותי הגדול בעולם.

"פריז ולונדון, שתיהן כאלה משעממות", אומר מוניש פבראי, מייסד פבראי אינבסטמנט פאנדס מקליפורניה, שנכח בכל אסיפה שנתית של ברקשייר מאז 1998. "באומהה נמצא כל האקשן. למה אני צריך בכלל לטוס לפריז ב-1 במאי? אין שום דבר שישווה לאומהה". ‏‏‎‎‏