דורי מדיה תשקיע חצי מיליון דולר בפסטיבל הטלוויזיה מיפ בצרפת

נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, נדב פלטי: "הביקוש חורג מהטלוויזיה ועובר גם לפלטפורמות אחרות. נשווק בפסטיבל גם את הפורמטים של 'חצויה ו'מגודלים'"

חברת דורי מדיה , ענקית הטלנובלות הישראלית, שריינה לעצמה גם השנה מתחם מרכזי בשוק מיפ שייפתח בקאן שצרפת בעוד כשבועיים.

"אנחנו מקימים ביתן די גדול שיהיו בו 4 חדרים, ובכל אחד מהם ישובצו אנשי מכירות שלנו", אומר נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, נדב פלטי, בשיחה עם "גלובס". "כבר עכשיו משוריינות לנו שם קרוב ל-30 פגישות ביום, כשמחוץ למתחם הסגור אנחנו מקימים מעין סלון עם מארחת, שהוא מעין בית-קפה עם כיבוד, שם ממתינים האנשים שלא תיאמו את בואם מראש ובכל זאת רוצים לקיים פגישה".

החברה תשקיע כחצי מיליון דולר בתערוכה, שנחשבת למשמעותית ביותר מבין לפחות 8 שווקי סחר תוכן טלוויזיוני הנערכים במהלך השנה. מדובר בנתח עיקרי מתוך 3 מיליון הדולרים שמשקיעה החברה בשיווק פעילותה.

לאחר ששנת 2009 היתה שנה קשה בשוק התקשורת העולמית, וגם בפעילותה של דורי נרשמה האטה, פלטי אופטימי עם פתיחתה של 2010. "רואים ניצני התאוששות", אומר פלטי, "זה לא תהליך מיידי. מדובר בתהליך איטי של חזרה למסלול. אנחנו יודעים שיש לנו הרבה מאוד תכנים - חדשים וותיקים יותר - ופה היתרון שלנו. אני מקווה שנראה תוצאות בסוף השנה, אני מאמין שיהיה שיפור ולו רק בגלל שהביקוש חורג מהטלוויזיה ועובר גם לפלטפורמות אחרות".

מכירות גם ל-IPTV

אחד היתרונות שיש לתעשיית התוכן כולה, ולדורי מדיה בתוכה, הוא פריחתם בשנים האחרונות של אפיקי צפייה חדשים. אם דורי מדיה חשבה כבר שהיא מיצתה את המכירות העולמיות של סדרות מסוימות בקטלוג שלה, אלה יודעות כעת עדנה מחודשת.

"אנחנו מקיימים פעילות מכירה ענפה לערוצי IPTV שצצים ברחבי העולם, במדינות כמו מקסיקו ואיטליה למשל, ואלה מתעניינים דווקא בספרייה הוותיקה שלנו, בסדרות כמו 'לה-לו-לה', ו'המורדים' למשל. גם פלטפורמת ה-DTT, כמו שקוראים לה אצלנו, צוברת תאוצה, וגם שם הגופים נשענים בעיקר על תכנים ישנים. יש היום הרבה יותר ערוצי הפצה שהציבור רוצה היום".

ובכל זאת, פלטי לא מוותר גם על קידום של הפורמטים החדשים יותר. "יש כמה מוצרים שהם פורמטי הדגל", הוא אומר, "יש מוצר ארגנטינאי בשם 'דייט בליינד', שהוא באוויר בארגנטינה, הסדרה הישראלית 'חצויה' שהיא כבר הצלחה בקנה-מידה עולמי. אנחנו עובדים כבר על עונה שנייה, ולכן נדחוף אותה חזק מאוד. אנחנו גם ממשיכים לדחוף את 'מגודלים' (שהפיקה דורי יחד עם סלקום - ל"א), ואנחנו בוחנים לעשות עונה שנייה בשנה הזו, או אפליקציה דומה".

תוכן לטיני

פעילות אחרת שדורי מדיה מקדמת משמעותית היא אתר הווידיאו המבוסס על טלנובלות של דורי, "נובה בוקס". לדברי פלטי, מספר הסכמים משמעותיים כבר מתחילים להיכנס לתוקף, ואלה ירחיבו משמעותית את פעילות האתר.

"במאי-יוני יהיו לנו שם 2 מיליון יוניקים מאמריקה הלטינית לבדה. התוכנית שלנו היא להגיע בתוך שנתיים ל-5 מיליון יוניקים. אלה אנשים שבאים לצרוך תוכן לטיני מצוין, לשם הולך הכיוון שלנו וכל ההשקעה, ונראה שזה קורם עור וגידים, וזה לא דבר פשוט בימים אלה".

* אתם מוכרים בשוק כחברה ישראלית?

"דורי מדיה מוכרת כחברה בינלאומית. מי שרוצה, יודע שאנחנו ישראלים. גם אם אנחנו נתפסים כחברה בינלאומית שהבסיס שלה בישראל, הרבה אנשים לא יודעים מאיפה אנחנו ולא מעניין אותם, לפעמים הם גם לא רוצים לדעת".