השבוע בוול סטריט: האם תשואות האג"ח ישפיעו על המניות?

וול סטריט חוזרת מחופשת חג הפסחא ועשויה להגיב בחיוב לנתוני התעסוקה ■ מניות בולטות לשבוע הקרוב: אפל תיסחר על רקע השקת ה-iPad, מונסנטו תפרסם דו"חות כספיים

לאחר 5 שבועות רצופים של עליות, שוק המניות האמריקני עשוי לפתוח גם את השבוע הנוכחי ברגל ימין, כאשר יהיה זה שבוע עמוס בנתוני מאקרו וגם עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2010 תצא לדרך.

תחילה יגיבו המשקיעים לראשונה לנתוני התעסוקה שפורסמו ביום שישי. שוקי המניות היו סגורים ביום שישי לרגל "יום שישי הטוב" של חג הפסחא, אולם לאחר פרסום נתוני התעסוקה (שהראו על יציאת 162 אלף מקומות עבודה חדשים - הנתון החזק ביותר מזה 3 שנים) עלו החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט, מה שמעיד על כך שהמשקיעים קיבלו את הנתונים בסבר פנים יפות.

גם השבוע יגדשו את וול סטריט נתוני מאקרו רבים ומשמעותיים - החל ממדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש פברואר, דרך נתונים משוק הדיור והמכירות ברשתות הקמעונאיות וכלה במספר התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה ונתוני המלאים הסיטונאיים. (לחצו כאן לצפייה ביומן המאקרו המלא לשבוע הקרוב)

"אנחנו בנקודה טובה", אמר קית' גודרד מ-Capital Advisors Growth Fund לאתר מרקטוואץ'. "המצב הכלכלי בהחלט משתפר. המניות אולם לא זולות אך הן גם לא יקרות, כך שאפשר להמשיך לטפס מעלה. נתוני התעסוקה החזקים עשויים להכניס עוד משקיעים לשוק, אותם משקיעים שחששו לעתידה של ההתאוששות הכלכלית".

תשואות האג"ח ישפיעו על המניות?

מדדי המניות בארה"ב נושמים אוויר פסגות ושוהים ברמת שיא שלא נראתה מאז ספטמבר 2008, אותו "ספטמבר השחור" בו קרסו ליהמן ברדרס ו-AIG, הציתו מפולת בשווקים והכניסו רשמית את הכלכלה העולמית למיתון.

אך לצד האופטימיות ישנו גם מקום לחשש באשר להמשך הראלי במניות. לאחר פרסם נתוני התעסוקה נרשמו שוב עליות בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ל-3.94% - שיא שלא נראה מאז אוקטובר 2008. התשואה על האג"ח ל-30 שנה עלתה ל-4.8%, רמה שלא נראתה מאז אוקטובר 2007.

עליית התשואות מגיעות בד"כ עם הצמיחה הכלכלית, אך עלולות להיות להן השלכות שליליות על שוק המניות בהמשך הדרך. ההשלכה העיקרית היא שמשרד האוצר האמריקני יצטרך להציע ריביות גבוהות יותר בהנפקות האג"ח העתידיות שלו כדי לגייס הון. במילים אחרות, עלות מחזור החובות של ארה"ב תתייקר, בעיה שנראית עוד יותר אקוטית בהתבוננות על הגירעון התקציבי האדיר של ארה"ב. בחודש פברואר לבדו התנפח הגירעון לשיא של 221 מיליארד דולר, עלייה של 14% לעומת פברואר אשתקד.

אפל ושיגעון ה-iPad

מניותיהן של הרשתות הקמעונאיות הגדולות יבלטו השבוע בעקבות פרסום נתוני המכירות לחודש מארס. מבין המניות הבולטות נזכיר את וול מארט , טארגט , מייסיס ו-JC פני .

בקרב מניות הטכנולוגיה, אפל תרכז עניין רב בעקבות היסטריית ה-iPad, המחשב החדש שהשיקה החברה בארה"ב בסוף השבוע. אנליסטים בפייפר ג'פרי העריכו כי 600-700 אלף מכשירים נמכרו ביום הראשון לבדו, בעוד שההערכות המוקדמות דיברו על 200-300 אלף מכשירים בלבד.

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2010 נמצאת ממש מעבר לפינה. למרות שענקית האלומיניום אלקואה (שכמיטב המסורת פותחת ראשונה את עונת הדו"חות בקרב החברות הגדולות) תפרסם את הדו"חותיה רק ב-12 באפריל, 4 חברות אחרות הנסחרות ב-S&P 500 יפרסמו השבוע את הדו"חות. הקמעונאיות Retailers Bed Bath & Beyond (סימול: BBBY) ו-Family Dollar Stores (סימול: FDO) יפרסמו את הדו"חות שלהם ביום רביעי; ענקית המשקאות החריפים Constellation Brands (סימול: STZ) תפרסם את הדו"חות שלה ביום שישי, ואילו משקיעי כי"ל בישראל יעקבו מקרוב אחר דו"חות מונסנטו שייצאו ביום רביעי.