סמסונג מעלה את תחזית המכירות והרווח התפעולי לרבעון הראשון

החברה מצפה כי מכירותיה ברבעון הראשון של השנה יעלו ב-19% לעומת מכירותיה ברבעון המקביל של 2009, וכי הרווח התפעולי שלה ברבעון הראשון של 2010 יעפיל לשיא של כ-3.83 מיליארד דולר

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג דיווחה היום (ג') כי היא מצפה שמכירותיה ברבעון הראשון של השנה יעלו ב-19% לעומת מכירותיה ברבעון המקביל של 2009. כמו כן, מצפה החברה כי הרווח התפעולי שלה ברבעון הראשון של 2010 יעפיל לשיא של כ-3.83 מיליארד דולר. דיווח זה מאותת על התאוששות בצריכת מוצרי אלקטרוניקה.

למרות העובדה כי החברה לא סיפקה סיבה לתחזית המכירות והרווח התפעולי המצוינת ואף הדגישה כי התחזית עלולה להחטיא את התוצאות האמיתיות שכן היא טרם עברה ביקורת, האנליסטים הצמידו את התוצאות החזקות הצפויות למכירות חזקות ולעליית מחירים בכרטיסי הזיכרון ובמסכי הטלוויזיה.

נזכיר כי ברבעון הראשון של 2009 תוצאותיה של סמסונג בלטו לשלילה לאחר שהמשבר הפיננסי היכה קשות בביקוש הצרכני למוצרי אלקטרוניקה. את התוצאות לרבעון החולף צפויה החברה להציג בסוף החודש הנוכחי.

"אנחנו מצפים כי כ-46% מהרווח התפעולי של סמסונג ברבעון הראשון יגיע מעסקי כרטיסי הזיכרון", ציין Y.S. Hwang מ-SK Securities. "אנחנו מאמינים כי הגידול במכירות וברווח התפעולי של החברה יימשך לפחות עד הרבעון השלישי של השנה", הוסיף Hwang.