גיוסים של כ-2 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות במארס

מגדל שוקי הון הוא המגייס הגדול בענף עם כ-1.1 מיליארד שקל בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ואילו הראל-פיא הוביל את הגיוסים בחודש מארס ■ איילון הוא בית ההשקעות הבולט מבין הגופים הקטנים עם גיוס של 120 מיליון שקל

הבורסה בתל-אביב שברה את רמת השיא שלה והציבור נוהר אליה בהמוניו גם דרך קרנות הנאמנות. לאחר גיוס של כ-2 מיליארד שקל בחודש פברואר, גם במארס הצליחו מנהלי הקרנות לגייס סכום דומה, שזרם בעיקר לקרנות המסורתיות. בקרנות הכספיות נמשכו הפדיונות.

הגוף הגדול ביותר בתעשייה, פסגות, הצליח לגייס בחודש החולף כ-373 מיליון שקל ונראה כי פרשת החשדות להרצת ניירות הערך בתיק הנוסטרו של הבית, הנחקרת על ידי רשות ני"ע, אינה משפיעה על הגיוסים. פסגות הוא אמנם הגוף היחיד בתעשייה שממשיך לגייס לקרנות הכספיות, אך בחודש האחרון הצליח לרשום גיוס של מעל 150 מיליון שקל גם לקרנות המסורתיות שלו. נכון לסוף מארס, בית ההשקעות מנהל 30.6 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות.

במקום השני בטבלת הנכסים המנוהלים מבצר הראל-פיא את מעמדו, לאחר שהצליח לגייס במארס 413 מיליון שקל, שהפכו אותו למגייס הגדול בתעשייה בחודש זה. הראל-פיא מנהל נכון לסוף מארס כ-16.1 מיליארד שקל לאחר שרשם צמיחה של כ-1.1 מיליארד שקל בנכסים המנוהלים (צמיחה אורגנית בתוספת גיוסים נטו) מתחילת השנה.

במקום השלישי נמצאות הקרנות של אקסלנס נשואה, המנוהלות על ידי מאיר מזוז. אקסלנס, שנחשב ב-2009 לגוף השני בגודלו בתעשייה לאחר רכישת הקרנות של פריזמה לשעבר, איבד גובה למרות גיוס של 173 מיליון שקל בחודש מארס.

[לאתר קרנות נאמנות]

אקסלנס ומגדל - ראש בראש

מי שנושף בעורפו של אקסלנס הוא מגדל שוקי הון, המגייס הגדול של התעשייה בשנה החולפת, שממשיך במגמה גם ב-2010. מגדל שוקי הון גייס מתחילת השנה כ-1.1 מיליארד שקל נטו, והיקף הנכסים שלו צמח מ-13 מיליארד שקל בסוף 2009, לכ-14.4 מיליארד שקל. מגדל שוקי הון מחזיק בנתח שוק של כ-10.5% מהתעשייה.

את המקום החמישי בטבלת הנכסים המנוהלים תופס אי.בי.אי שגייס בחודש החולף כ-20 מיליון שקל בלבד. אי.בי.אי מחזיק בנתח שוק של 7.6% מהתעשייה. במקום השישי ניצב כלל פיננסים, שרשם במארס חודש של גיוס חיובי בסך 63 מיליון שקל. השיפור בקרנות של כלל פיננסים בולט יותר, כאשר בוחנים את הרכב הגיוס. הניתוח הזה מגלה כי למרות הפדיונות הכבדים בקרנות הכספיות, כלל פיננסים מצליח לגייס בהיקפים גדולים לקרנות המסורתיות, וזו בשורה שצפויה להיתרגם לרווחים גדולים יותר בשורה התחתונה.

פדיונות בקרנות הכספיות של דש

בית ההשקעות הממוזג של מיטב מחזיק במקום השביעי עם נתח של 6.3% משוק הקרנות, לאחר שגייס כ-62 מיליון שקל. מתחתיו, במקום השמיני, נמצא דש, מהגופים היחידים שרשמו פדיונות בחודש החולף (81 מיליון שקל). דש סבל בחודש האחרון מפדיונות של כ-240 מיליון שקל בקרנות הכספיות, שהעיבו על הגיוסים בקרנות המסורתיות. במקום התשיעי נמצא מנורה מבטחים עם גיוס של 171 מיליון שקל, ובעשירי אפסילון של כור ושמואל פרנקל עם גיוס של 69 מיליון שקל.

מבין הגופים הקטנים בשוק בלט בחודש החולף איילון פיננסים (קרנות קוואטרו לשעבר) שגייס כ-120 מיליון שקל, והיקף נכסיו צמח בכ-60% בסך הכל מתחילת השנה. מגמת הגיוסים הבולטים של רמקו נעצרה מעט בחודש החולף, בו גייס כ-62 מיליון שקל. בסך הכל, צמחו נכסי רמקו ברבעון הראשון של השנה בלא פחות מ-111%.

22
 22