מבקר המדינה החל בבדיקת התנהלות הרשות השנייה

פניות ללשכת המבקר בנושא התנהלות הרשות הביאו להקדמת הבדיקה שתחל באופן מיידי ■ בין היתר ייבחנו מכרזי הרדיו האזורי שנערכו בשנים 2008-2009 וכן המסמכים וההסכמות לגבי הארכת זיכיון ערוץ 10

אחרי רשות השידור, מבקר המדינה מתחיל בבדיקה של הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע כי בעקבות פניות שהגיעו אל לשכתו של מיכה לינדנשטראוס, במשרד המבקר החלו להיערך לבדיקה של התנהלותה של הרשות השנייה, האמונה על השידור המסחרי הפרטי בישראל.

בתוכנית העבודה של המבקר עמדה על הפרק בדיקה של הרשות השנייה, אולם נודע כי פניות שהגיעו ללשכתו בנושא התנהלות הרשות הביאו להקדמת הבדיקה ולהתחלתה באופן מיידי.

בפעם האחרונה שהתבצעה בדיקה של הרשות השנייה על-ידי המבקר, היה זה בשנת 2006. כעת צפוי המבקר לבחון את התנהלות הרשות השנייה בתהליכים שבהם לקחה חלק מאז, כמה מהם משמעותיים מאוד בשוק התקשורת הישראלי.

בין היתר צפוי המבקר לפתוח מחדש את הבחינה של שורת המכרזים שערכה הרשות השנייה בשנים 2008-2009 ל-14 תחנות רדיו אזורי, ובהם מכרזים לשתי תחנות חדשות. בין היתר העבירה קבוצת "רדיו ירושלים", הקבוצה המשדרת היחידה שהפסידה במכרז על חידוש זיכיונה, פנייה למבקר לבחון את תהליך המכרז שבו השתתפה והצביעה על מספר ליקויים שהתקיימו בו.

הליכים אחרים שצפויים להיבחן על-ידי המבקר נוגעים דווקא לטלוויזיה המסחרית. המבקר יבקש ככל הנראה לבדוק את המסמכים הנוגעים לדיונים ולהסכמות שהובילו לגיבוש החוק להארכת זיכיון ערוץ 10. כמו כן, בשנים האחרונות הובילה הרשות את הליך מיקוד הרגולציה, שאמור לפשט את הליך הפיקוח והדרישות של זכייניות הטלוויזיה המסחרית.

דוברו של לינדנשטראוס מסר כי "משרד מבקר המדינה אכן נמצא בתחילתה של מטלת ביקורת ברשות השנייה. כידוע ועל-פי המקובל, לא נוכל בשלב זה למסור פרטים נוספים כדי שלא לשבש את עבודת הביקורת".

ברשות השנייה אישרו את דבר הבדיקה ומסרו כי "מלוא שיתוף-הפעולה יינתן ככל שיידרש".