מי יוקפא קודם: פסגות הגיש בקשת הקפאת הליכים לאנגל משאבים

במקביל הוגשו היום התנגדויות לבקשה להקפאת הליכים לכלל החברות בקבוצת לגנא הולדינגס ■ בפסגות מציעים למנות את ד"ר שלמה נס כנאמן לתקופה מוגבלת של 14 יום, בטענה כי "יש צורך במבוגר אחראי"

נמשכת האנדרלמוסיה בקבוצת הנדל"ן עמוסת החובות לגנא הולדינגס והחברות שבשליטתה - אנגל אירופה ואנגל משאבים. בית ההשקעות פסגות הגיש היום (ד') בקשה להקפאת הליכים לאנגל משאבים , על מנת לבחון את מצב החברה ואת הצעות המשקיעים השונים עבורה העומדות על הפרק.

עו"ד עמית פינס, המייצג את בית ההשקעות, הציע למנות את ד"ר שלמה נס כנאמן מטעם בית המשפט לתקופה מוגבלת של 14 יום, בטענו כי "יש צורך במבוגר אחראי".

במקביל, התנהל היום בבית המשפט המחוזי בתל-אביב דיון בבקשה להקפאת הליכים לכל החברות בקבוצת לגנא, בו נוטה ככל הנראה השופטת ורדה אלשיך לדחות את הבקשה.

"אני לא רואה במתכונת הנוכחית איך אפשר להיענות לבקשה שלך", אמרה אלשיך לעו"ד רון בר-ניר ממשרד פירון, שהגיש ביחד עם עו"ד דן אלון את הבקשה להקפאת הליכים בשם מחזיקי האג"ח של לגנא. "הבקשה היא אמנם להקפאת הליכים, אך המנגינה היא של פירוק".

קבוצת הנדל"ן נקלעה למשבר קשה, והיא חייבת כ-2 מיליארד שקל, מתוכם 750 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בחברות השונות, עוד 230 מיליון שקל לבנק הפועלים ו-170 מיליון שקל לבנק לאומי. בנוסף חייבות החברות בקבוצה לבנקים נוספים בישראל ובחו"ל, ואין ספק כי החברה אינה מסוגלת לעמוד בהחזר החובות בזמן.

"אין כאן מישהו כמו לבייב או שטינמץ", אמר עו"ד בר-ניר, שמעריך כי תיפתח כאן חקירה של רשות ניירות ערך ורשות המסים.

חברת אזורים שרכשה את השליטה בלגנא לפני כ-3 שנים נפטרה מרוב החזקותיה בסוף חודש דצמבר, על-ידי הענקת מניות השליטה למחזיקי האג"ח של לגנא. כך, אזורים, הנמצאת בשליטת שעיה בוימלגרין, הציגה את הדו"חות הכספיים לסיכום 2009 ללא התוצאות של החברה-הבת, אך נציין כי בית המשפט המחוזי דן בימים אלה בהתנגדות למהלך.

"בקשת ההקפאה - הדרך הקלה"

במקביל, מנסים מחזיקי האג"ח להכניס משקיע, אך מדובר ב-3 חברות שונות: לגנא, אנגל אירופה ואנגל משאבים, כשלכל חברה יש אינטרסים אחרים ומצב כלכלי שונה. המצב של אנגל משאבים, חברת-הבת של אנגל אירופה, הוא הסביר ביותר, ושם נמצאים עיקר נכסי הקבוצה בישראל ובחו"ל.

המתמודד שנותר על רכישת השליטה בחברה הוא המיליארד היהודי בריטי דויד מוריס, אך קבוצת טאגור (שנותרה לבד לאחר פרישת שאול אלוביץ') עדיין מגלה עניין.

בזה אחר זה הציגו היום עורכי הדין של נושי החברות טיעונים נגד הבקשה להקפאת הליכים, שהוגשה בשם רו"ח יוסי רזניק, נאמן האג"ח של לגנא. גם נציגת הכנ"ר התנגדה, ואמרה כי "הבקשה עוסקת בניסיון להתחקות אחר כספים שהתאדו, ואין בה תוכנית הבראה".

עו"ד קרן מגור, המייצגת את נאמן אג"ח אנגל אירופה, אמרה כי "הבקשה הוגשה כמעין תכסיס משפטי, תוך שימוש לרעה בהליכי המשפט. יש כאן ניסיון להטעות חלילה את בית המשפט".

עו"ד דורית לוי טילר, המייצגת את בנק הפועלים, טענה כי "הנושים שהגישו את הבקשה הם בסוף התור. הם עשו לעצמם דרך קלה על-ידי הנחת תשתית לבקשת הקפאה, אלא שמרבית הנכסים שייכים לנושים שנתנו אשראי עם בטוחות, ומעמדם עדיף עשרות מונים".