ג'נרל מוטורס הפסידה בין יולי לדצמבר 2009 4.3 מיליארד דולר

ביולי יצאה יצרנית כלי הרכב מהליך פשיטת-הרגל ■ מאמינה כי תציג רווחים כבר ב-2010 ■ מחויבת להחזר חובותיה לאוצר האמריקני ולהלוואות פיתוח היצוא שקיבלה מקנדה עד יוני "לכל המאוחר" ■ מתכוונת לצאת להנפקה ציבורית - המועד טרם נקבע

יצרנית כלי הרכב האמריקנית, ג'נרל מוטורס, פרסמה היום (ד') כי הפסדיה מאז שיצאה מהליך פשיטת הרגל ביולי 2009 ועד סוף השנה הסתכמו ב-4.3 מיליארד דולר, מהם 3.4 מיוחסים להפסדי הרבעון הרביעי של השנה . החברה אמרה כי היא מאמינה כי תציג רווחים כבר בשנת 2010. כמו כן אמרה כי היא מחוייבת להחזר חובותיה לאוצר האמריקני ולהלוואות פיתוח היצוא שקיבלה מקנדה עד יוני "לכל המאוחר".

בין ה-10 ביולי ועד ה-31 בדצמבר רשמה החברה הכנסות בסך 57.5 מיליארד דולר, כאשר היקף המזומן שנבע מהפעילות השוטפת של החברה הסתכם במיליארד דולר. המזומנים ושווי המזומנים שהיו בסוף השנה בידי החברה הסתכמו ב-36.2 מיליארד דולר.

השלמת התהליך החשבונאי "התחלה חדשה" הניח את הבסיס לכוונתה של GM לבצע הנפקה ציבורית אשר יעזור לה להפחית את שליטת הממשל האמריקני בחברה. מועד ההנפקה עדיין אינו ברור.

"השלמת התוכנית החשבונאית "התחלה חדשה" הינה צעד חשוב בתהליך" אמר מנהל הכספים של החברה, כריס לידל בהודעה שפרסמה החברה בהתייחסו לחזרה לבעלות ציבורית.

GM אמרה כי כוונתה להנפקה ציבורית תאפשר לה להשקיע בעיצוב כלי רכב ובמכירות, למשוך את האנשים הטובים ביותר בתעשיה ולקבל כרטיס כניסה לשוק ההון.