הקרב על זכויות השידור של המונדיאל: ערוץ 1 מול חדשות ערוץ 2

ברשות השידור פנו לפיפ"א בבקשה למנוע את הגישה של כתב חדשות ערוץ 2, בן מיטלמן, לחומרים השמורים ל"בעלי זכויות בלבד" ■ חדשות 2 בתגובה: "מופתעים מהתלהמות ערוץ 1"

רשות השידור מנסה לצמצם את הגישה של חדשות ערוץ 2 לסיקור המונדיאל, שייפתח ב-11 ביוני בדרום-אפריקה. במכתב ששלחה לפיפ"א טוענת רשות השידור כי חדשות 2 השיגו גישה לחומרי מונדיאל 2010 שלא כדין.

מנהל הספורט של ערוץ 1, ששי אפרתי, כתב במכתב שעותק ממנו הועבר גם לאיגוד השידור האירופי, כי כתב חדשות ערוץ 2, בן מיטלמן, הציג "מצג-שווא" כאילו הוא משדר בחברה שמחזיקה בזכויות שידור של משחקי גביע העולם. מעמד של גוף כזה מאפשר גישה רחבה יותר למאגרי מידע ולמקומות סיקור מיתר העיתונאים בדרום-אפריקה.

רשות השידור מחזיקה את זכויות השידור למשחקי המונדיאל מתוקף היותה חברה באיגוד השידור האירופי, הגוף הרוכש עבור כל חבריו את הזכויות לשידורים. מתוקף כך ישדר ערוץ 1 את כל משחקי הגביע העולמי, מלבד 8 משחקים שזכויותיהם נרכשו על-ידי זכיינית ערוץ 2 רשת.

‏"ממידע שהגיע אלינו עולה כי כתב חדשות ערוץ 2 בן מיטלמן פנה לפיפ"א בבקשה לקבל אקרדיטציה, כולל גישה לחומרים השמורה לבעלי זכויות בלבד, תוך שהוא מציג את עצמו כעורך בערוץ שרכש את הזכויות למונדיאל", נמסר מרשות השידור.

"יודגש", אומרים ברשות, "כי חברת החדשות של ערוץ 2 אינה בעלת זכויות במונדיאל, ולפיכך פנתה רשות השידור ל-‏EBU‏ (איגוד השידור האירופי - ל"א) בדרישה להפסיק לאלתר את שיתוף-הפעולה עם הכתב. הרשות רואה בחומרה רבה התנהלות זו של הכתב".

ענת גלובוס, דוברת חדשות ערוץ 2, מסרה: "חבל שבערוץ 1 משקיעים את האנרגיות המעטות שנשארו להם במלחמות מול ערוץ 2. לעצם העניין, הבקשה לאקרדיטציה שהוגשה השנה דומה לבקשות קודמות שהגשנו וקיבלנו ממארגני המונדיאל לאורך השנים. אנו מופתעים מתלהמות ערוץ 1".