מסתמן: תקציב בסט ביי רשתות יישאר בידי קבוצת פובליסיס

בשלב זה מסתמן כי תקציב הםרסום של המותגים בסט ביי וביג בוקס יישאר בקבוצת פובליסיס ויטופל בידי גלר-נסיס ■ מקורבים: "בקבוצת בסט ביי רשתות לא הצליחו להגיע להכרעה והחליטו שלא להחליט"

האם בקבוצת בסט ביי רשתות החליטו שלא להכריע בנושא תקציב הפרסום של הקבוצה? ל"גלובס" נודע כי בשלב זה מסתמן כי התקציב יישאר בקבוצת פובליסיס ויטופל על-ידי משרד הפרסום גלר-נסיס.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני מספר שבועות יצא למכרז תקציב הפרסום של בסט ביי רשתות על המותגים בסט ביי וביג בוקס. עם המתמודדים על התקציב נמנו משרדי הפרסום יהושע TBWA, באומן-בר-ריבנאי, גלר-נסיס, זרמון-גולדמן ופוגל-אוגילבי.

כיום מטופל תקציב בסט ביי בידי פרסום שנהב, ואילו תקציב ביג בוקס מנוהל בידי גלר-נסיס, שנכנס לטיפול בתקציב לאחר המיזוג עם פובליסיס-אריאלי, שטיפל בתקציב בשנים האחרונות.

ב-2006, עם השקת ביג בוקס, הועבר תקציב הפרסום שלה לפובליסיס-אריאלי, למרות שתקציב בסט ביי טופל בפוגל-אוגילבי.

ואולם, הפיצול לא החזיק מעמד: תקופה קצרה לאחר ההשקה הועבר גם תקציב בסט ביי לאריאלי. הבסיס להעברת התקציבים לאריאלי היה מסחרי: מיוז, שרכשה אז את המדיה לתקציבי קבוצת פישמן (בעלת השליטה בביג בוקס ובסט ביי), שיתפה פעולה עם אריאלי, שרכש אז את המדיה שלו דרכה.

מספר שנים לאחר מכן הפקידה קבוצת פובליסיס את ניהולו של פרסום אריאלי בידי יאיר גלר ומשה נסיס - בעלי גלר-נסיס, כחלק מבניית חברת אחזקות של קבוצת פובליסיס בישראל.

אחד המהלכים הראשונים שביצעו גלר ונסיס היה הפסקת ההתקשרות עם מיוז. בעקבות כך תקציב בסט ביי הועבר מהמשרד, ולמרות התחזיות - תקציב ביג בוקס נותר, בינתיים, בגלר.

כאמור, בתקופה האחרונה הוחלט להוציא את התקציב למכרז, וכל המשרדים ערכו פרזנטציות.

שלא לייחוס אומרים מקורבים שהשתתפו במכרז כי בתוך הנהלת החברה ובעלי המניות הופעלו לחצים לכיוונים שונים, שהביאו לכך שהכרעה בנוגע לזוכה היא כמעט בלתי אפשרית. כמעט כל משרדי הפרסום שלקחו חלק בהתמודדות מספרים כי למעשה הוחלט בחברה "שלא להחליט", וכי התקציב יישאר בשלב זה בקבוצת פובליסיס.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, ב-2009 עמד היקף הפרסום המשותף של שני המותגים על כ-7 מיליון דולר במחירי מחירון.

מביג בוקס נמסר בתגובה כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה בעיתון "גלובס".