כלל ביטוח מייקרת את דמי הניהול של קופת הגמל "תמר"

דמי הניהול החדשים יהיו מדורגים כמו בעבר, אך בכל מדרגה עודכן הרף העליון של הנכסים כך שבפועל יתייקרו דמי הניהול ■ תמר היא קופת הגמל השנייה בגודלה בישראל ומנהלת 11.8 מיליארד שקל

כלל ביטוח הנמצאת בניהולו של שי טלמון מייקרת את דמי הניהול של קופת הדגל שלה "תמר". כלל גמל בניהולו של דן פנחסי הודיעה לעמיתים בתוך הדיווח על התשואה השנתית (הסטייטמנט) כי בכוונתה להעלות את דמי הניהול החל ביוני הקרוב. ההודעה על העלאת דמי הניהול ניתנה בשורה אחת באותיות קטנות בעמוד האחורי של הסטייטמנט.

דמי הניהול החדשים יהיו מדורגים כמו בעבר, אך בכל מדרגה עודכן הרף העליון של הנכסים כך שבפועל יתייקרו דמי הניהול. החוסכים הקטנים שבחשבונם עד 50 אלף שקל ישלמו את דמי הניהול השנתיים המרביים, כלומר 1.99%. חוסכים שלהם 50-150 אלף שקל ישלמו דמי ניהול בשיעור של 1.5%. חוסכים שלהם 150-200 אלף שקל ישלמו דמי ניהול של 1.35% וחוסכים שברשותם מעל 200 אלף שקל ישלמו את דמי הניהול הנמוכים ביותר, בשיעור של 1%.

עם זאת, לתמר הסדרים מיוחדים עם קבוצות עובדים מאורגנות, שלפיהם משלמים העובדים דמי ניהול נמוכים בשיעור של 0.4%-0.7%. הסכמים אלו לא ישתנו וקבוצות אלו לא ייכללו בדמי הניהול החדשים.

בתגובה נמסר מכלל ביטוח כי "לא חל שינוי בשיעור דמי הניהול שגובה החברה, הנעים בין 1% ל-1.99%, אך בחודש יוני יעודכנו תקרות הסכום במדרגות דמי הניהול". פנחסי הוסיף כי "ההודעה נמסרה לעמיתים בשקיפות כמה חודשים מראש במקום בולט בדף העדכון השנתי". עוד אמר כי "ממוצע דמי הניהול שגובות קופות כלל הוא מהנמוכים בענף והתשואות בצמרת".

תמר היא קופת הגמל השנייה בגודלה בישראל ומנהלת 11.8 מיליארד שקל. דמי הניהול הממוצעים בתמר עמדו ב-2009 על 1.11%, ממוצע בענף. תמר היתה בעבר בבעלות דיסקונט ונמכרה לכלל ביטוח בעקבות רפורמת בכר. תחת בעלות בנקאית עמדו דמי הניהול בתמר על שיעור של 0.84%, כך שמאז מכירת הקופה עלו דמי הניהול ב-32%.