טבע תשלם 334 מיליון ד' למרסנה תמורת תרופה לטיפול בסרטן

טבע תקבל את הזכות לשווק את התרופה בעולם (למעט ביפן) ותעביר חלק מהתמלוגים למרסנה

טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, חתמה על שיתוף פעולה עם חברת ביוטכנולוגיה אמריקנית במסגרתו היא תקבל לידיה את זכויות השיווק של תרופה לטיפול בסרטן, במידה וזו אכן תקבל את כל האישורים הנדרשים. כך עולה מהודעה שפרסמה היום (ג'), החברה האמריקנית מרסנה.

טבע תשלם 334 מיליון דולר לחברת מרסנה (Mersana) עבור זכויות השיווק של תרופת ה-XMT-1107, המיועדת לטיפול ממושך בסוגים שונים של מחלת הסרטן ומחלות אחרות. מרסנה מתכננת להתחיל בשלב I של הניסוי בתרופה במחצית השנייה של השנה.

טבע תעביר למרסנדה תמלוגים מהמכירות בהיקף שאינו ידוע, וכמו כן היא לא תזכה לשווק את התרופה ביפן, כיוון שמרסנה שמרה לעצמה את הזכות המלאה לשווק שם את התרופה. ההסכם בין החברות מותנה בכך שהתרופה תקבל את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים לצורך שיווקה.

להסכם האמור אין השפעה מיידית על עסקיה של טבע, אלא ארוכת טווח. נראה כי הדרך ליעדים הפיננסיים של טבע לשנת 2015 (הכנסות של 32 מיליארד דולר ורווח של 6.8 מיליארד דולר) עוברת לא רק דרך מיזוגים ורכישות והשקות תרופות גנריות, אלא גם דרך תרופות אתיות. ה-XMT-1107 אמורה להוות תחרות ישירה לתרופת האווסטין של רוש או לסוטנט של פייזר .

"זוהי אבן דרך נוספת במסגרת התוכנית האסטרטגית של טבע בכל הנוגע לפיתוח צנרת של תרופות מקור", אומר האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון, המסקר את מניית טבע בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 67 דולר למניה. "היעד העיקרי של טבע הוא להפחית את התלות בקופקסון לאורך זמן ולעשות שינוי הדרגתי בתמהיל העסקים של החברה לכיוון חברה מוטת מוצרי תרופות מקור. זה נראה צעד מעניין ומבחינת טבע מדובר בסכומים סטנדרטיים והגיוניים".