הערכות: הגישור בין גילת לקבוצת הרוכשים יתפוצץ מחרתיים

גילת תבעה את קבוצת הרוכשים בדרישה שישלמו קנס של 47 מיליון שקל על ביטול העסקה ב-2008 ■ הליכי הגישור באמצעות עו"ד רם כספי נמשכים כבר שנה, ומחרתיים הוא המועד האחרון

הליך גישור שערך שנה עומד להסתיים ככל הנראה בלי הסכמות, וכעת גילת לוויינים וקבוצת המשקיעים שתכננה לרכוש אותה יעברו להליכים משפטיים. כך נודע ל"גלובס".

גילת, שמספקת תחנות לוויין זעירות המשמשות לתקשורת, הייתה אמורה להירכש על ידי קבוצת "גלקטיק אחזקות" תמורת 475 מיליון דולר, אך העסקה התפוצצה בקיץ 2008. בהסכם הרכישה נקבע קנס בגין ביטול העסקה שגובהו כ-47 מיליון דולר, וגילת תבעה את הרוכשים במטרה לקבל את הסכום. כדי לנסות להימנע מהליכים משפטיים ארוכים ויקרים החליטו הצדדים לפני שנה לפנות להליך גישור באמצעות עורך הדין רם כספי.

קבוצת הרוכשים כללה את מבטח שמיר שבבעלות מאיר שמיר, קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית גורס, חברות פרטיות שבשליטת רועי בן ימי, עמי לוסטיג ואיתן סטיבה, בעלי קבוצת ‏L.R‏; וחברת ‏DGB‏ שבבעלות מנכ"ל וריפון, דאגלס ברג'רון. את הקבוצה מייצג עורך הדין דורי קלגסבלד, כאשר את קרן גורס מייצג משרד עורכי הדין צלרמאייר. את גילת מייצג עורך הדין זאב שרף.

הליך הבוררות הוארך במהלך השנה האחרונה במטרה לנסות למצות אותו. אולם מחרתיים מגיע המועד האחרון ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, נראה שהגישור יסתיים בפיצוץ. במקרה כזה, ההליכים יחזרו לבית המשפט וקבוצת הרוכשים תגיש כתב הגנה.

גילת, בניהולו של עמירם לוינברג, נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של כ-230 מיליון דולר. מגילת לא נמסרה תגובה לידיעה, ומאיר שמיר מסר בתגובה כי "זה נכון שהמועד האחרון להליך הגישור הוא ביום חמישי הקרוב". ‏