שביתה בנמל חיפה: ברוש תוקף את משרדי התחבורה והאוצר

נשיא התאחדות התעשיינים, כמו העובדים, טוען כי התשקיף שאישר דירקטוריון הנמל מנוגד לסיכומים קודמים

עובדי נמל חיפה פתחו היום (ד') בשביתת פתע, במחאה על החלטת הדירקטוריון לאשר טיוטת תשקיף שאינה מקובלת על העובדים. בוועד העובדים טוענים כי לא מדובר בשביתה אלא ב"אסיפות הסברה", אולם בפועל הנמל הושבת לחלוטין.

על פי טיוטת התשקיף, שמהווה שלב ראשון לפני הנפקת 15% מאחזקות המדינה בנמל, ייבנו בנמל רציפים פרטיים, שייצרו למעשה תחרות מול הרציפים שבבעלות ממשלתית. כמו כן, שיעור הבעלות של העובדים ברציפים, כפי שמופיע בטיוטת התשקיף, קטן לטענת העובדים מהשיעור שנקבע בסיכומים קודמים.

גורמים בנמל טענו היום כי ההסתדרות לא הייתה מעורבת בקבלת ההחלטה להשבית בפועל את הנמל, אולם השבתה שכזו מחייבת לרוב אישור של הדרגים הגבוהים ביותר בארגון. השקט התעשייתי בנמלי הים הוא חלק מרכזי בברית האסטרטגית שבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לבין נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שכבר מיהר להגיב היום ולתמוך למעשה בעמדת העובדים כפי שכבר עשה בעבר.

"ניסוח טיוטת ההנפקה, לא כפי שסוכם עם כל הגורמים הרלוונטיים (ההסתדרות והעובדים) הוא איוולת שמשמעותה חוסר אחריות מהמעלה הראשונה של משרד האוצר ומשרד התחבורה, אשר מנהלים את מלחמותיהם על גבי ציבור היצואנים והיבואנים - שממילא נמצאים באחת התקופות הקשות בכלכלה - וגורמים לפגיעה נוספת כתוצאה מהתנהגותם זו", אמר ברוש. "התאחדות התעשיינים לא תסכים שהמגזר העסקי ייפגע משביתות, וקוראת מיידית לצדדים להתייצב למשא ומתן ולהגיע להסכמות לגבי הנושאים שבמחלוקת ובשום מצב לא לנקוט באמצעים חד צדדיים של מי מהגורמים", הוא הוסיף.