הוחרפו התנאים לעסקת בזק: עסקת יורוקום-פלאפון - "חריגה"

משרד התקשורת נמנע מלטפל בסוגיית הבעלות על yes ■ דיוני ישיבות דירקטוריון פלאפון בענייני רכש מכשירים מיורוקום-נוקיה יתועדו בפרוטוקול מפורט ומלא

משרד התקשורת הוסיף היום (ד') תנאים לאישור עסקת בזק, נוסף על האישור שנתנה רשות ההגבלים העסקיים, וכך למעשה החריף את התנאים בכמה סעיפים. המשרד נמנע מלטפל בסוגיית הבעלות על yes, ובכך סמך ידו על החלטת רשות ההגבלים העסקיים, שקבעה כי שאול אלוביץ' יחויב למכור את אחזקותיו בחברה, ועד אז יעביר מניות אלה לידי נאמן.

המשרד החליט לחדד כמה סוגיות הקשורות בעיקר לשאלת היחסים שבין יורוקום-נוקיה לפלאפון. על כן קבע כי עסקה בין פלאפון לקבוצת יורוקום הנוגעת לציוד קצה תיחשב עסקה חריגה כהגדרתה בחוק החברות, ותחייב, מלבד הליך האישור בפלאפון, גם הליך אישור בחברה בעלת השליטה בפלאפון, כלומר בזק. בנוסף, דיוני ישיבות דירקטוריון פלאפון בענייני רכש מכשירים מיורוקום-נוקיה, יתועדו בפרוטוקול מפורט ומלא, אשר ייחתם על ידי יו"ר הישיבה.

מלבד אישורו של שר התקשורת משה כחלון, גם ראש הממשלה, משרד הביטחון, ואגף הספקטרום במשרד התקשורת נדרשים לתת את אישורם לעסקה.

אישור משרד התקשורת לביצוע העסקה התקבל באמצעות מסמך שנשלח לעו"ד דוני טולדנו וליאור אורן ממשרד עורכי הדין צלרמאיר-פילוסוף המייצג את קבוצת איפקס סבן וארקין.