רגע החתימה הגיע: השוק הסיטונאי נמכר ב-1.5 מיליארד שקל

העסקה נחתמת בין הרוכשת, קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן, לבין המוכרות, תנובה ועיריית ת"א ■ העסקה הנוכחית מתייחסת אך ורק לשלב א' של המתחם, שכולל את שטחי הבנייה של הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים

הגיע הרגע הגדול לו חיכינו חודשים: עסקת השוק הסיטונאי נחתמת ברגעים אלה בעיריית תל אביב, כך נודע ל"גלובס". העסקה נחתמת בין הרוכשת, קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן, לבין המוכרות - תנובה ועיריית תל אביב, תמורת 950 מיליון שקל בתוספת מרכיב האפסייד על 600 יחידות הדיור בשלב א'.

בכללותה עומדת התמורה על 1.5 מיליארד שקל. מוכרי המתחם הם חברת תנובה (60%), עיריית תל אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

על פי אישור העסקה, שהתקבל במועצת העיר של עיריית תל אביב בסוף החודש שעבר, חלקה של העירייה בתמורה הוא 24.16% ואילו חלקה של חברת תנובה הוא 75.84%.

מכרז השוק הסיטונאי פורסם לפני יותר מחצי שנה לאחר שהוקפא בתחילת 2009. המתחם משתרע על פני 55 דונם באזור דרך מנחם בגין ורחוב החשמונאים. הפרויקט בכללותו כולל 1,800 דירות, המחולקות לארבעה מגדלים גבוהים בני 40 קומות כל אחד, וכמה בניינים נמוכים יותר של 12 קומות. הפרויקט אף כולל הקמת קניון, מתחם משרדים, מבני ציבור וחניונים.

העסקה הנוכחית מתייחסת אך ורק לשלב א' של המתחם, שכולל את שטחי הבנייה של הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים. בכוונת המוכרים למכור את שלב ב', שכולל את ארבעת מגדלי המגורים, בשלב מאוחר יותר.

קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן מורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי, מחברת גינדי השקעות שבשליטת מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי, ומחברת רבוע כחול נדל"ן שבשליטת דודי ויסמן. האחים גינדי וחברת גינדי השקעות התמודדו במקור ללא חברת רבוע כחול נדל"ן, שעל הצטרפותה למהלך דווח לראשונה ב"גלובס".

כזכור, מהלך מכרז השוק הסיטונאי נתקל במספר מהמורות. בגלגולו הראשון, בספטמבר 2008, בוטל המכרז בשל מורכבותו של הפרויקט ובשל המשבר הכלכלי שגרם לחברות הנדל"ן הגדולות להתרחק מהפרויקט.

בגלגולו הנוכחי, שהוביל בסופו של דבר לעסקה הנחתמת כעת, נדחה מועד סגירתו של המכרז מספר פעמים ולקראת המועד האחרון אף פרשה ממנו הקבוצה שבראשות תדהר ובריטיש ישראל. לאחר שקבוצת סוהו נבחרה למשא ומתן הבלעדי הוארך מועד פקיעתו פעמיים. קבוצה זו בסוף הליכי המגעים שלה עם המוכרים לא הצליחה להגיע להסכמות.