מניית היום: PFWD מזנקת 30% ביום של ירידות - בגלל אורקל

אורקל, המנוהלת על ידי לארי אליסון, רוכשת את פייז פורוורד תמורת 685 מיליון דולר, מחיר המשקף מכפיל 3.2 על הכנסות החברה ב-2009

ענקית התוכנה האמריקנית אורקל הודיעה היום (ו') שהיא רוכשת את חברת פייז פורוורד (Phase Forward) תמורת 685 מיליון דולר, מה שהזניק את האחרונה בכמעט 30% במסחר בוול סטריט, ביום של ירידות. אורקל מנוהלת על ידי לארי אליסון, אחד היהודים העשירים בתבל.

פייז פורוורד (סימול: PFWD) הינה חברת תוכנה המתמקדת בתחום הרפואי. אורקל תשלם עבורה 17 דולר למניה, כלומר פרמיה של 30% על מחיר הסגירה של המניה אתמול. לא צפויים פיטורים מהותיים בקרב עובדי פייז פורוורד, אשר יהפכו לעובדי אורקל מן המניין. העסקה צפויה להיסגר באמצע השנה.

"התוכנה שפיתחה פייז פורוורד, אשר פרוסה כבר ביותר מ-10,000 מרפאות, משרתת בהצלחה מאות לקוחות, מאיצה פיתוחי תרופות ומסייעת במתן שירות טוב יותר לחולים", אמר בוב ווילר, מנכ"ל פייז פורוורד. "אנו מצפים להטמיע את הניסיון שלנו בחטיבת מדעי החיים של אורקל".

הכנסותיה של פייז פורוורד הסתכמו אשתקד ב-213 מיליון דולר, כך שתג המחיר ששילמה אורקל מהווה מכפיל 3.2 על ההכנסות. החברה השיגה אשתקד רווח גולמי של 120 מיליון דולר ורווח נקי של 8 מיליון דולר בלבד. בקופת המזומנים שלה שוכבים 110 מיליון דולר ואין לה חובות כלל וכלל.