אליהו מתעמת עם מדינת ישראל: "גוררת רגליים בהפרטת לאומי"

בסוף פברואר עתר שלמה אליהו לבג"ץ בבקשה להורות למדינה לפעול מיד למכירת יתרת המניות של בנק לאומי ■ טוען היום בהמשך לתגובת המדינה: "המדינה מותירה בידה סמכות בלתי מוגבלת להמשיך ולעכב את המכירה"

שלמה אליהו ממשיך להתעמת עם מדינת ישראל ולתבוע ממנה למכור את מניות בנק לאומי שברשותה.

היום (א') הגיבו באי-כוחו של אליהו, עוה"ד ברק טל ושירי שחם ממשרד יגאל ארנון, לתגובת המדינה לעתירת אליהו מסוף פברואר. אליהו עתר אז לבג"ץ על מנת שיורה למדינה לנמק מדוע "לא תפעל מיד וללא כל דיחוי למכירת יתרת המניות של בנק לאומי", ודרש כי המדינה "תקבע לאלתר לוח זמנים ידוע, גדור ומיידי למכירת המניות".

אליהו מתרעם על תגובת המדינה כי אין לה צורך לקבוע לוח זמנים מחייב למכירת המניות, וטוען כי המדינה "גוררת רגלים" ו"מותירה בידה סמכות בלתי מוגבלת להמשיך ולעכב את המכירה בניגוד לתכלית החוק".

לטענת אליהו, המדינה מפרסמת מסרים שונים ומבלבלים (אליהו מתכוון להתבטאויות שונות של שר האוצר יובל שטייניץ לגבי המועד בכוונתו למכור את המניות ע.פ).

"כל אדם פרטי שהוא בעל מניות מהותי בחברה ציבורית, אשר היה מתעתד למכור את אחזקותיו, היה נדרש בהתאם לחוק ניירות ערך לפרסם בבהירות את כוונותיו ולהימנע מפרסומים סותרים", אומר אליהו.

לטענתו, חוק המניות בהסדר שנחקק בשנת 1993 נועד להיות פיתרון זמני, והמחוקק התכוון כי יידרשו 3-4 שנים למכירת המניות, אולם המדינה נוקטת בסחבת, ו"כבר 27 שנים טרם השלים משרד האוצר את מכירת יתרת המניות".