קלינטון: "רובין וסאמרס הטעו אותי בעניין הפיקוח על הנגזרים"

"טיעוניהם בקשר לשוק הנגזרים היה כי המכשירים האלו הם יקרים ומתוחכמים ורק קומץ משקיעים ירכוש אותם וכי אלו אינם זקוקים להגנה נוספת או ליתר שקיפות" אמר קלינטון בראיון לרשת ABC

"שר האוצר רובין ויועצי לארי סאמרס נתנו לי עצות מוטעות ביחס לרגולציה בשוק הנגזרים ואני חושב שזו היתה טעות לקבל את עצותיהם" אמר היום ביל קלינטון, מי שהיה נשיא ארה"ב בתוכנית "השבוע" ברשת ABC שהוקלטה אתמול ותשודר היום בארה"ב, "זאת מאחר שטיעוניהם בקשר לשוק הנגזרים היה כי המכשירים האלו הם יקרים ומתוחכמים ורק קומץ משקיעים ירכוש אותם וכי אלו אינם זקוקים להגנה נוספת או ליתר שקיפות".

"אפילו אם פחות מ-1% מסך כל קהילת המשקיעים היו מעורבים בעסקאות בנגזרים, כל כך הרבה כסף היה מעורב בהן כך שאם הם טעו הם השפיעו על 100% מההשקעות" אמר קלינטון.

הידוק הפיקוח הרגולטורי על המסחר בנגזרים הינו חלק מחבילת הרפורמה הפיננסית אותה דוחף הממשל בראשות הנשיא אובמה בניגוד לדעת הרפובליקנים. בסנאט דנים בהצעת התקציב שהציג יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד, אשר תתן לממשל הפדרלי את הכוח לחשוף נתונים של גופים מוסדיים אשר כשלו ומהווים איום על המערכת הפיננסית.

קלינטון גם האשים את יורשו בתפקיד, הנשיא הקודם של ארה"ב, ג'ורג' בוש בכך שממשלתו תרמה למשבר הפיננסי בכך שנמנעה מרגולציה. "אני חושב שמה שקרה הוא שלאחר לכתי פשוט הניחו בצד את סמכויות רשות ני"ע (ה-SEC) וכל מערכת הרגולציה הפיננסית. "אם ארתור לוויט, מי שעמד בראש הרשות לני"ע בזמן כהונתו של קלינטון היה נשאר בתפקידו "חלק עצום ממה שעבר עלינו ב-8 השנים האחרונות - לא היה קורה" אמר קלינטון.

קלינטון גם אמר כי הרפובליקנים אשר שלטו באותה העת בקונגרס "היו עוצרים אותו מלנסות להגביר את הרגולציה על תחום הנגזרים". "הלוואי שהיתי נתפס מנסה - אני מתכוון, זו היתה טעות שעשיתי".