מדד האינדיקטורים המובילים בארה"ב עלה ב-1.4% במארס

הדבר מסמן המשך הצמיחה בכלכלה האמריקנית במחצית השנייה של השנה ■ שבעה מתוך עשרה אינדיקטורים במדד המוביל תרמו לעליות ■ "יש עדיין סימן שאלה גדול לגבי חוסנו של הביקוש"

מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בחודש מרץ בשיעור החד ביותר מזה עשרה חודשים - סימן להמשך הצמיחה בכלכלה האמריקנית במחצית השנייה של השנה.

המדד של חברת המחקר קונפרנס בורד, אשר משקף את התחזית הכלכלית לשלושה עד שישה החודשים הקרובים, עלה בחודש מארס ב-1.4%, בהמשך לעליה של 0.4% בפברואר. המדד עלה גם על הציפיות לעליה של 1.1% בלבד, בטווח של בין 0.5% ל-1.5%.

"יש עדיין סימן שאלה גדול לגבי חוסנו של הביקוש", אמר הכלכלן קן גולדסטיין מקונפרנס בורד. "שיפור בתעסוקה ובהכנסות יהיו המדדים המרכזיים שיקבעו האם הצרכנים יצליחו להביא להתחזקות ההתאוששות".

שבעה מתוך עשרה אינדיקטורים במדד המוביל תרמו לעליות: לרבות עלייה בשעות העבודה, עליה במחירי המניות ורישיונות הבניה. מצד שני, הירידה בהיצע הכסף ומספר הזמנות לציוד כבד, בנוסף לירידה בציפיות הצרכנים העיבו על המדד.

"הענפים שהפגינו ביצועים חיוביים השתפרו ואלו שהיו בקשיים מראים סימני חיים", אמר ראסל פרייס, כלכלן בכיר ב-Ameriprise Financial בדטרויט.