אומ"ץ: לחקור את עליזה אולמרט בחשד לקבלת טובות הנאה

טוענת כי אולמרט מכרה את ציוריה במחירים מופקעים, ביוזמתו ובתיווכו של בעלה, לגופים ואילי הון שנזקקו לשירותיו בתפקידיו הציבוריים ■ יועץ התקשורת אמיר דן: "אומ"ץ עושה יחסי ציבור לעצמה על גבם של אחרים"

תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר (ה') למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, בבקשה כי ייפתח בחקירה נגד עליזה אולמרט, רעיית ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בחשד לקבלת טובות הנאה בפרשת הציורים שלה.

בפנייה נטען כי לאורך השנים מכרה עליזה אולמרט את ציוריה במחירים מופקעים, העולים עשרות מונים על ערכת הממשי, ביוזמתו ובתיווכו של בעלה, לגופים כלכליים ואילי הון שנזקקו לשירותיו בתפקידיו הציבוריים והממלכתיים שמילא כשר בממשלה וכראש עיריית ירושלים.

"רכישת חלק ניכר מהציורים הללו מהווה לכאורה קבלת שוחד על-ידי אולמרט עצמו ושותפות פלילית פעילה של רעייתו", נכתב בפנייה.

זו אינה הפעם הראשונה בה פונה תנועת אומ"ץ בבקשה לפתוח בחקירה נגד עליזה אולמרט. כבר כשאולמרט כיהן כראש הממשלה פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, בדרישה שיורה על חקירת המשטרה בפרשת הציורים של הגברת אולמרט, אך מזוז דחה את דרישתם.

עתה טוענים בתנועה כי "עם חשיפת הפרשות החדשות בהן חשוד אולמרט, וכשאולמרט הינו אזרח פרטי לכל דבר, מן הדין שהמשטרה תפתח בחקירה בפרשת הציורים ותיגבה עדויות הן מרוכשי הציורים והן מהגברת אולמרט עצמה".

אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ החתום על הפנייה למפכ"ל, טוען עוד כי פרשת הולילנד, שבמסגרתה אולמרט חשוד בקבלת טובות הנאה, מחזקת את תביעתו.

לדבריו, "לפי מיטב ידיעתנו לא נחקרה עד כה גברת אולמרט בפרשות שחיתות שונות שבהם לכאורה היה מעורב בעלה ובשלוש מהן הוא עומד כבר לדין - מרכז ההשקעות, טלנסקי וראשונטורס. לא יעלה על הדעת כי גברת אולמרט לא היתה מודעת לדרכי ההתעשרות הקלה והמהירה של בעלה מפרשות שונות שבהן היה מעורב, מה גם שנטלה חלק פעיל ברכישת נדל"ן, טיסות לחו"ל במחלקות ראשונות, לינה במלונות פאר וכו'. היא היתה צריכה לדעת כי מקורות המימון לא היו כשרים".

"להכין כתב אישום חדש נגד אולמרט"

בד בבד, תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר גם אל פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, בבקשה כי ידחה את המשך שמיעת הראיות במשפטו של אולמרט בפרשות מרכז ההשקעות, טלנסקי וראשונטורס, לצורך הכנת כתב אישום חדש שיכלול גם סעיפי אישום חדשים, שיכללו גם את תוצאות החקירות המתנהלות כיום בפרשת הולילנד ובפרשות הנוספות.

"הפסקת המשך הדיונים במשפט חיונית לאור העובדה שיהיה כנראה צורך לתקן את כתב האישום המקורי ולצרף סעיפי אישום חדשים, לרבות קבלת שוחד, אם אמנם יימצאו לכך ראיות בחקירה המשטרתית ההולכת ומסתעפת", צויין בפנייה.

יצויין כי לפני זמן קצר פנתה התנועה, באמצעות עו"ד מינא, בבקשה לבחון אפשרות לכלול בכתב האישום המקורי את עו"ד אורי מסר, ששימש לכאורה כמוציא וכמביא של אולמרט לקבלת טובות הנאה המיועדות לאולמרט.

"מעורבותו של עו"ד מסר בפרשות החדשות מהווה סיבה נוספת לבקשתנו לדחות את המשך הדיונים במשפטו של אולמרט, שכן תיתכן אפשרות שבפרשות אלה יוחלט להגיש נגדו כתב אישום", נכתב.

אמיר דן, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, מסר בתגובה: "הגיע הזמן שתנועת אומ"ץ תפסיק לעשות יחסי ציבור לעצמה על גבם של אחרים".