מנכ"ל HOT: חבילה צרה תביא ל-4,000 מפוטרים ולהפסד של 400 מיליון שקל

‎‎מנכ"ל HOT הרצל עוזר אמר את הדברים בדיון בוועדת הכלכלה על חוק השידורים ■ ‏"אם תהיה גם הרחבה של ה-‏DTT‏ - אפשר לסגור את החברה" ■ נכון לסוף שנת 2009 החברה מונה 5,954 עובדים

‎‎מנכ"ל חברת הכבלים ‏HOT‏, הרצל עוזר, אמר היום (ב') כי החלת חובת חבילה צרה משמעותה 4,000 מפוטרים והפסדים של 400 מיליון דולר. עוזר אמר את הדברים במסגרת דיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חוק השידורים.

עוד אמר עוזר כי "אם תתווסף לכך גם הרחבה של ה-‏DTT‏ - אפשר לסגור את החברה, וכל העובדים יילכו הביתה".

יש לציין כי על-פי דו"חות HOT , נכון לסוף שנת 2009 החברה מונה 5,954 עובדים, ולפיכך פיטורי 4,000 עובדים משמעם פיטורי 67% מהעובדים.

מנכ"ל חברת הלוויין ‏yes‏, רון אילון, תקף אף הוא בדיון את הכוונות להרחיב את מערך השידורים הדיגיטלי, ואמר כי יש התחייבות של הממשלה לא להרחיב את המערך, ואם תהיה הרחבה - יש חובה לפצות את החברות. הביקורות הקשות הוטחו לאור שינוי עמדת הממשלה גם בתחום זה.

בהמשך פוזרה ישיבת ועדת הכלכלה בנושא חוק השידורים, זאת לאחר שיו"ר הוועדה, אופיר אקוניס, הביע מורת-רוח לנוכח הסיכומים אליהם הגיעה פקידות האוצר ופקידות משרד התקשורת, לדבריו בניגוד לסיכומים מוקדמים בינו לבין שרי הממשלה.

בעקבות הפרסום אמש ב"גלובס" לפיו נועדו הפקידים ללא עדכון של ועדת הכלכלה, פתח אקוניס את הישיבה בתוקפו את הפקידות, ואמר כי עשתה מעשה "שלא ייעשה".

על-פי המתווה לחוק השידורים שהציגו נציגי האוצר, פרסום בכבלים ובלוויין יכול לחול "עד" 2014 - ולא "ב"-2014 כפי שסוכם בין אקוניס לשרי התקשורת והאוצר. עוד בניגוד לסיכום הציגו הפקידים את סעיף החבילה הצרה, לפיו yes ו-HOT יוכלו להעלות חבילת בסיס צרה מורחבת וזולה יחסית באופן וולונטרי, ואם ויוכח כי החבילה שהוצעה מספקת - תידחה בשנה החבילה הצרה המוצעת בחוק.

בחינה כזו תבוצע מדי שנה, באישור של שרי האוצר, התקשורת, מועצת הכבלים והלוויין ווועדת הכלכלה של הכנסת.

‏"לא ייתכן שאנחנו נקבל ערב לפני הדיון בשעה 22:40 בלילה את עמדת הממשלה", אמר אקוניס.

לביקורת של אקוניס יצטרפו חברי כנסת אחרים, שהתנגדו להחלת חבילה צרה ולפירסום בכבלים ובלוויין. ח"כ יצחק ועקנין מש"ס אמר כי "חבילה צרה תגרום ל-yes ול-HOT להתאדות. זה יהיה הרסני עבורן". חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ אמרה "זה כאוס מוחלט מה שקורה".

‏לדברים אלה הצטרפו, כאמור, מנכ"ל HOT הרצל עוזר ומנכ"ל yes רון אילון.

‏נציג האוצר, ערן פולק, אמר כי הממשלה מתנגדת להרחבת ה-DTT, אולם לראשונה הודיע כי הממשלה לא תמשוך את החוק אם לא יוחלט לעשות זאת. מדובר בשינוי משמעותי בעמדת הממשלה בנושא.