מניית הערב: למה בלקרוק נופלת למרות שרווחיה זינקו ב-400%?

חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, בלקרוק לא עמדה בציפיות האנליסטים בעיקר כתוצאה מבחירת המשקיעים למשוך כספים או להעבירם לקרנות או אפיקי השקעה פאסיביים יותר

המניה שמשכה את תשומת ליבנו הערב היא מניית בלקרוק (סימול: BLK) הנחשבת לחברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם אשר פרסמה היום את דו"חותיה. המניה מאבדת הערב כ-8% לרמה של 193 דולר המשקפים לה שווי של כ-36.5 מיליארד דולר. זאת, למרות שהחברה דיווחה כי רווחיה היו גבוהים ביותר מ-400% ברבעון הראשון של 2010 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מהצטרפות קרנות המדדים שרכשה מברקליס, אולם תוצאות אלו היו חלשות מאלו להן ציפו בשוק. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-469 מיליון דולר או 2.4 דולר לעומת צפי ל-2.44 דולר למניה ולעומת 81 סנט בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה גם הם הכפילו הצמן ביחס לרבעון הראשון של 2009, אך גם הן לא עמדו בציפיות האנליסטים. בלקרוק דיווחה כי הכנסותיה הסתכמו ב-2 מיליארד דולר לעומת צפי ל-2.2 מיליארד ד'.

חברת ניהול הקרנות דיווחה כי במהלך הרבעון נרשמו משיכות מן הקרנות וכי הלקוחות העבירו את כספיהם לקרנות פאסיביות מהקרנות המנוהלות באופן אקטיבי יותר (ולכן גם העמלות בהן יקרות יותר ללקוחות ורווחיות יותר לחברה).

מנכ"ל החברה, לורנס פינק האשים במגמת היציאה מקרנות הנאמנות שמנהלת החברה את רצון המשקיעים לאזן מחדש את תיקי ההשקעה שלהם. בין לקוחות החברה נמנות רבות מהחברות הגדולות בעולם, קרנות פנסיה וקרנות ריבוניות שונות.

בסה"כ יצאו מקרנותיה של בלקרוק ב-33 מיליארד דולר, כאשר כ-22 מיליארד דולר נמשכו מהקרנות האקטיביות המתמחות בתחום המניות והאג"ח, כאשר כ-18 מיליארד דולר של השקעות חדשות הועברו ע"י הלקוחות לקרנות עוכבות מדדים הנחשבות לפאסיביות ולמוצרים הקשורים לתחום תעודות הסל.