ערב מותו: גוזמן בחן בחירות חוזרות לנשיאות לשכת רוה"ח

זאת בשל הקושי לתפקד כנשיא שיצרה האופוזיציה הלעומתית בלשכה בראשות עופר מנירב ■ אנשי גוזמן: "יגאל היה משוכנע כי ייבחר שוב ואף יצליח להביא לרוב בוועד המרכזי"

ימים ספורים לפני מותו הפתאומי, בחן נשיא לשכת רואי החשבון המנוח, רו"ח יגאל גוזמן, אפשרות למהלך של הקדמת הבחירות לנשיאות הלשכה. זאת, בשל הקושי לתפקד כנשיא שיצרה האופוזיציה הלעומתית בלשכה - כך נודע ל"גלובס".

מאז היבחרו לנשיא הלשכה בספטמבר האחרון פעל גוזמן בסביבת עבודה מתוחה ורצופת קשיים, שיצרה האופוזיציה בראשותו של הנשיא לשעבר, רו"ח עופר מנירב, שהפסיד לגוזמן בבחירות. למרות שהיה על סף קידום מהלכים שונים, הרי שהאופוזיציה סיכלה מהלכים רבים, בין היתר באמצעות עתירות ופניות לבית הדין של הלשכה, כמו גם לבית המשפט.

על רקע האווירה הזו נועדו אנשי גוזמן כדי להמשיך ולתכנן את צעדיהם, שכן היה ברור כי באופן הזה לא ניתן להמשיך. אחת ההצעות שהועלו היא לנקוט במהלך של הקדמת בחירות כדי לנסות להיבחר שוב, במטרה לשנות את הרכב הוועד המרכזי של הלשכה.

"יגאל היה משוכנע", אומר אחד מאנשי גוזמן, "שייבחר שוב, וגם שיצליח להביא לרוב בוועד המרכזי". השבוע צפוי היה גוזמן ז"ל לקיים פגישה בנושא אפשרות הקדמת הבחירות לצורך קבלת החלטה.

השיא של היחסים הדרמטיים בין שני המחנות בא לביטוי בישיבה שהתקיימה ב-21 במארס, בה נוטרל גוזמן מסמכויותיו כנשיא הלשכה בעקבות החלטה שהצליח להעביר מחנה מנירב בוועד המרכזי. בעקבות אותה ישיבה פנתה קבוצת גוזמן בעתירה לבית המשפט, בטענה כי ההחלטה אינה תקפה.

מפרוטוקול הישיבה, שצורף לעתירת הלשכה, עולה כי בסיום הישיבה, בה הוחלט ברוב קולות לנטרל את גוזמן מסמכויותיו, אמר גוזמן לחברי הוועד שהצביעו בעד: "בושה וכלימה, אתם היום שרפתם את לשכת רואי החשבון. כל אחד שייקח את זה לעצמו".

עוד עולה מהפרוטוקול כי במהלך הישיבה, כשמנירב שאל כל אחד מחברי הוועד אם הוא בעד או נגד, אמר גוזמן: "חבר'ה, מעמידים אתכם לקיר, תגידו שאתם בעד".

באותה ישיבה הודיע חבר הוועד מקבוצת מנירב, פרופ' יורם עדן, על התפטרותו מהוועדה, במחאה על מהלכי האופוזיציה.