שולה זקן ודני דנקנר נחקרו על קשריהם עם אהוד אולמרט

זקן, שמעצרה הוארך אמש בשבוע, חשודה בלקיחת שוחד עבורה ועבור אולמרט בתמורה לקידום מיזמי נדל"ן, בהם פרויקט הולילנד ■ סניגורה: היא לא ביצעה כל עבירה ■ מקורבי אולמרט מעריכים: עימות בינו לבין זקן - בקרוב

חקירת המשטרה בפרשת הולילנד וספיחיה נמשכה היום (ג') במטרה להדק את הטבעת סביב החשוד המרכזי - ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שלפי ההערכה צפוי להיחקר בקרוב.

היום נחקרו שולה זקן, לשעבר מנהלת לשכתו של אולמרט, שנעצרה אתמול (ב') עם נחיתתה בנתב"ג; ודני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר ומנכ"ל קבוצת אריסון, החשוד במתן שוחד ליעקב אפרתי, לשעבר ראש מינהל מקרקעי ישראל, בתמורה להפשרת קרקעותיה של חברת המלח שבבעלות משפחת דנקנר בעתלית ובים המלח. השניים נחקרו לגבי קשריהם עם אולמרט.

זקן, שמעצרה הוארך אתמול בשבוע, חשודה כי בעת כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת היא לקחה שוחד מיזמי פרויקט הולילנד ומיזמים של פרויקטים אחרים עבור עצמה ועבור אולמרט, תמורת סיוע בקידום פרויקטי הבנייה העצומים, בהם של חברת הזרע.

במהלך דיון הארכת המעצר אמש דיברה המשטרה לראשונה בגלוי על כך שקיים חשד כי כספי שוחד הועברו באמצעות זקן ובאמצעות עו"ד אורי מסר לאולמרט. בנוסף חשודה זקן בביצוע עבירות של הלבנת הון, שיבוש מהלכי חקירה, קשירת קשר לביצוע פשע ומירמה והפרת אמונים.

"מוכנה לפוליגרף"

ביחס לחשדות אמר בא-כוחה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, כי "זקן לא ביצעה אף אחד מהמעשים המיוחסים לה, ואין אף אחד - פרט לעד המדינה - שקושר אותה לפרשה באיזושהי צורה, ואיתו מוכנה זקן להתעמת".

עו"ד פטמן הוסיף כי "זקן תהיה מוכנה להתייצב לבדיקת פוליגרף בהקשר זה". לדבריו, "החיבור בין זקן לבין אולמרט תמיד היה טבעי וכשר, ולא היה נגוע בדבר. בעולם האמיתי אין שום עבירה שזקן היתה מעורבת בה, והיא לא יודעת דבר גם על עבירות שעברו אנשים אחרים".

עו"ד פטמן ציין כי כבר ב-2007 מסר עד המדינה בפרשת הולילנד הודאה במשטרה לגבי פרויקט הולילנד ולגבי פרויקטים נוספים, אך שמה של זקן לא הופיע בה. לדבריו, "אם היתה פגישה בין אולמרט לבין עד המדינה בפרשת הולילנד (כפי שהציגה המשטרה במשפטם של אולמרט וזקן בפרשות טלנסקי, מרכז ההשקעות וראשונטורס) - הרי שזקן כמנהלת הלשכה רק קבעה את הפגישה ולא היתה מעורבת בתוכן שלה".

"מעצר מר ונמהר"

עו"ד פטמן מתח ביקורת בדיון על מעצרה של זקן בנתב"ג וכינה אותו "מר, נמהר ומיותר". לדבריו, "מעצרה של זקן בשדה-התעופה לאחר טיסה של 16 שעות אמנם 'הצטלם' נהדר, אבל היה מיותר, ויש להתייחס בחשד לתום-הלב של מעצר שכזה".

עו"ד פטמן טען כי "אולמרט הגיע ארצה לפני למעלה משבוע, והבחירה שלא לחקור אותו עד היום ולחכות לזקן שתחזור ארצה היא בחירה לגיטימית - אבל זה שהמשטרה חיכתה שבוע לזקן כדי שתוכל לעמת את אולמרט עם גירסתה, זו פשוט לא סיבה מספקת להחזיק אותה במעצר".

בתוך כך, יהושע פולק, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, החשוד בקבלת שוחד של מאות אלפי שקלים מיזמי הולילנד בתמורה לזירוז אישורי הבנייה בפרויקט, שוחרר היום אחר-הצהריים בערבות למעצר-בית בתנאים מגבילים - זאת בדומה לרוב עצורי הפרשה. פולק שהה במעצר מזה 5 ימים.

מקורבי אולמרט מעריכים: עימות בינו לבין זקן - בקרוב

בסביבתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממתינים לזימון לחקירה בפרשת הולילנד וספיחיה שאמור, להערכתם, להגיע בימים הקרובים.

בעקבות האופן שבו בוצע מעצרה של מנהלת לשכתו שלעבר שולה זקן אתמול בנתב"ג, אולמרט ועורכי דינו אינם בטוחים שחוקרי יאח"ה יקפידו בגינוני כבוד ויתאמו את מועד החקירה עם אולמרט, כפי שהיה נהוג בתקופה שבה כיהן כראש הממשלה, וכפי שביקשו סניגוריו של אולמרט במכתב לפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל.

אפשר שהחוקרים יופיעו במשרדו של אולמרט ויבקשו ממנו להתלוות אליהם. עם זאת, בסביבתו של אולמרט שוללים אפשרות שהוא ייעצר במסגרת החקירה בימים הקרובים.

ההערכות בדבר זימונו לחקירה נובעות ממעצרה של זקן, ומההערכה שבמסגרת זאת יבקשו החוקרים גם לקיים עימות בינה לבינה.

באשר לגירסה שיציג בחקירה, מקורבי אולמרט אומרים כי אולמרט אמר בצורה ברורה ביותר כי הוא מעולם לא לקח שוחד, ושום דבר לא ישנה את העמדה הזו.

לדברי המקורבים, "אם יש למשטרה מה לשאול את אהוד - הם מוזמנים לשאול אותו מה שהם רוצים, הוא מוכן להשיב על כל השאלות".

בכל מקרה, אולמרט וזקן ייפגשו בשבוע הבא, עם חידוש הדיונים במשפטם בבית המשפט המחוזי בירושלים.