גוגל תשווק את הגוגלפון באמצעות חנויות של חברות הסלולר

זאת ‎אחרי מכירות מאכזבות של הגוגלפון דרך החנות המקוונת שגוגל הקימה לשם כך

חברת גוגל החליטה לבצע שינוי חד באסטרטגיית השיווק של הטלפון הסלולרי החכם שלה, נקסוס וואן, ותפיץ אותו באירופה באמצעות החנויות של חברות הסלולר ולא באמצעות החנות המקוונת שלה, כפי ששיווקה אותו עד כה בארה"ב.

אנליסטים מעריכים כי מהלך זה של גוגל מעיד על אכזבה מהיקף מכירות המכשיר בארה"ב.

כשהשיקה גוגל את נקסוס וואן בינואר השנה, היא קיוותה שתצליח לשנות את האופן בו רוכשים הצרכנים מכשירי טלפון סלולרי על-ידי שיווק המכשיר באופן בלעדי בחנות המקוונת שהקימה לשם כך.

אתמול (ב') הודיעה גוגל כי רק לקוחותיה בארה"ב, קנדה, סינגפור, הונג-קונג ובריטניה יוכלו לרכוש את נקסוס וואן בחנות המקוונת.

"הגענו למסקנה כי הדרך הטובה והמהירה ביותר להביא את נקסוס וואן לצרכנים באירופה היא באמצעות שותפותינו ביבשת", נמסר מהחברה.

נקסוס וואן, שמיוצר עבור גוגל על-ידי חברת HTC הטיוואנית, סומן כמתחרה הפוטנציאלי המשמעותי ביותר ל-iPhone. למרות זאת, היקף המכירות של המכשיר בארה"ב היה נמוך מהציפיות, ועל-פי הערכות נמכרו רק 135 אלף יחידות ב-64 הימים הראשונים לשיווקו.

במקבילי החליטו בגוגל שלא לשווק באתר האינטרנט של החברה גרסה של הנקסוס וואן המותאמת במיוחד לרשת הסלולרית של וריזון, ספקית הסלולר המובילה בארה"ב. כתחליף מציעה גוגל ללקוחות וריזון לרכוש טלפון סלולרי אחר המבוסס על מערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד.