"אולמרט שקרן; הוא נפגש עם יעקב אפרתי כמה פעמים בשבוע"

מירון חומש, שכיהן כמשנה למנהל מינהל מקרקעי ישראל יעקב אפרתי החשוד בפרשת הולילנד, פותח את תיבת הפנדורה של המינהל: "עוד לא ראיתם כלום" ■ אולמרט בתגובה: "הבלים של אדם מתוסכל שמנסה לבוא חשבון"

"יעקב אפרתי נתן לי לראות את היומן האלקטרוני שלו, כך שיכולתי לראות בכל רגע את לוח הזמנים שלו. אני זוכר שמספר הפגישות בינו לבין אהוד אולמרט (אז שר התמ"ת והממונה על המינהל, א' ר') נראה לי לא סביר. כיהנתי כמנהל המינהל, ואני יודע כמה פעמים נפגשתי עם השרים הממונים, וכאן אני רואה שאפרתי ואולמרט נפגשים כמה פעמים בשבוע".

את הדברים הללו אומר בראיון למגזין G מירון חומש, מי שכיהן כמשנה למנהל מינהל מקרקעי ישראל יעקב אפרתי, אשר נעצר בפרשת הולילנד ושוחרר בתחילת השבוע למעצר-בית.

עסקה נוספת שייתכן שאולמרט ואפרתי שוחחו עליה היתה העסקה שבמסגרתה הסכים המינהל לשנות את ייעוד קרקעות המלח של משפחת דנקנר באילת ובעתלית, ולהעניק לה זכויות בנייה ענפות במסגרת הייעוד החדש. אפרתי חשוד בקבלת שוחד מדני דנקנר, ונבדק גם החשד כי חלק מכספי השוחד הגיעו לאולמרט.

חומש טוען כי היוזמה מצד משפחת דנקנר לשינוי ייעוד קרקעות המלח באילת ובעתלית הגיעה הרבה לפני מה שחושבים: "כל הנושא התחיל ב-1988, כששמואל דנקנר ביקש לשנות את ייעוד הקרקעות באילת ובעתלית. ראיתי את הפנייה הזו במו עיניי. הניירות שמוכיחים זאת קיימים, אבל הם לא במקומם. מישהו דאג לסלק אותם מהתיקים, כדי ליצור תמונה כאילו המינהל הוא היזם".

- אולמרט אמר שכפו את העסקה על הדנקנרים.

"נו, אתה רוצה שאני אגיד לך שאולמרט שקרן? אז אני אגיד לך שאולמרט שקרן".

תגובת אולמרט: "מדובר בדברי הבל ורעות-רוח של אדם מתוסכל שנמצא על-ידי הממונים עליו כלא מתאים לתפקידו, וכעת מנסה - במסגרת האווירה הציבורית של 'הפרח האשמות ככל יכולתך' - לבוא חשבון".

הסיפור המלא - במגזין G

עוד במגזין G השבוע:

■ מה חושב עו"ד אלי זהר, האיש שאולמרט סומך עליו שיוציא אותו מהבוץ?

■ מנכ"ל סלקום עמוס שפירא: "מי שמושחת צריך לזרוק אותו לבית-סוהר".

■ מפת מחירי הדירות בתל-אביב: בכמה באמת נמכרות דירות 3 חדרים בלב העיר?

■ ראיון בלעדי: האיש שמוביל את רפא לפריצת-דרך בינלאומית בתחום הכאב.

■ וגם: לנגב חומוס באצות? יש אנשים שכבר התמכרו.