וול סטריט סיימה בעליות לאחר שהריבית נותרה על כנה

S&P 500 טיפס ב-0.66% ■ הריבית נותרה על כנה בשפל היסטורי ותישאר ברמה זו "לתקופה ממושכת" ■ S&P חתכה גם את דירוג החוב של ספרד ל"AA" ■ ויזה עקפה את התחזיות: הרווחים עלו ב-33%

המדדים בוול סטריט מצאו בסיום המסחר את הכיוון וזה היה למעלה. זאת לאחר שוועדת השוק הפתוח של ה'פד' החליטה להותיר את הריבית על כנה ברמת השפל ההיסטורית, 0%-0.25% "לתקופה ממושכת". מהודעה עולה כי האינפלציה הצפויה להיוותר תחת השגחה היא שמאפשרת את המשך המדיניות המוניטרית המרחיבה, כמו כן ציין ה'פד' את תחילת השיפור שחל בשוק העבודה האמריקני. עד לפרסום ההודעה דישדשו המדדים סביב רמות הפתיחה כאשר המשבר המתרחב באירופה אינו נותן מנוח.

מדד הדאו ג'ונס נאבק והצליח להישאר מעל לרמת 11,000 הנקודות. נציין כי את העליות בשוק הובילו הערב מניות הפיננסים שהתאוששו מה"גריל" שעברו אתמול בכירי גולדמן זאקס בסנאט. ההתאוששות היתה גם כתוצאה מכך שבגבעת הקפיטול הצליחו הערב הרפובליקנים בפעם השלישית לחסום את הצעת החוק הנוגעת לרפורמה בוול סטריט.

מדד הפחד, ה-VIX שזינק אתמול בכ-25% על רקע הירידות החדות שאפיינו את המסחר אתמול, איבד הערב כ-6.8%.

משבר החובות מתפשט באירופה

לאחר שסוכנות S&P חתכה את הדירוג של יוון ל"אג"ח זבל" ולראשונה הורידה גם את הדירוג של פורטוגל, חתכה הערב S&P גם את דירוגה של ספרד ל"AA" לעומת דירוג קודם של "+AA", מה שמעיד על התפשטות המשבר. המשקיעים זרקו בתחילת היום מניות ואג"ח ממשלתיות של יוון, פורטוגל ומדינות מסוכנות אחרות, ונהרו לעבר אפיקים שנחשבים בטוחים יותר, כדוגמת הדולר, הזהב והאג"ח הממשלתיות של ארה"ב. האירו נפל במהלך הערב לשפל של שנה ונסחר ב-1.315 דולר לאירו,אך בסיום שב ונסחר מעל ל-1.32 דולר.

"להתמוטטות יוון תהיה השפעה גדולה מזו של קריסת ליהמן ברדרס - היא תמוטט את האיחוד האירופי" אמר היום "נביא הזעם" רוביני בכנס מילקן והעריך כי יוון תהיה חייבת לפרוש מגוש האירו. "מעמידים פנים שהבעיה של יוון היא נזילות, אבל הבעיה היא פרודוקטיביות נמוכה והיעדר תחרות. יוון ניצבת יחד עם ספרד ופורטוגל בפני משימה בלתי אפשרית. ספרד אפילו בעייתית יותר מיוון", אמר רוביני.

בכירי המנהיגים באיחוד האירופי מיהרו היום לשחרר דיברי ההרגעה והבטיחו כי "הסדר חוב ביוון - לא בא בחשבון" או במילים אחרות, הם לא יתנו ליוון להגיע לחדלות פירעון. גם דבריה של הקנצלרית הגרמנית שקראה לזרז את הסיוע ליוון הביאו להתאוששות במדדים המובילים באירופה, כאשר מדד ה-ASE היווני, המדד המוביל בפורטוגל PSI והפוטסי הלונדוני אף עברו להיסחר בעליות, עם זאת המגמה הכללית בשוק האירופי גם היום היתה של ירידות.

באירופה נעשים מאמצים כבירים להרגעת הרוחות והנגיד הבנק האירופי, טרישה היה היום בברלין על מנת לעזור במהלכים הדיפלומטים הנדרשים לשם מציאת הפיתרון למשבר החוב ההולך ומתפשט ביבשת ואמר "סיום המו"מ על חבילת הסיוע בסך 45 מיליארד אירו - בתוך מספר ימים".

לעומת זאת יו"ר ה-IMF שטראוס קאהן אמר למנהיג האופוזיציה בגרמניה היום כי העזרה לה תזדקק יוון צפויה להסתכם ב-120 מיליארד אירו ב-3 השנים הבאות - פי 3 מבקשת הסיוע הנוכחית.

ה-ADR של הבנק הלאומי של יוון (סימול: NBG) הנסחר בוול סטריט זינק ב-14.6%, כאשר ישנם לא מעט משקיעים אמיצים שרואים ברמות השפל הנוכחיות של המניות המובילות ביוון - הזדמנות.

חוף המבטחים הזהוב

דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו הצביע כי מלאי הנפט הגולמי עלה ב-1.963 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של מיליון בודד. לעומת זאת מלאי הדלק נפל ב-1.24 מיליון חביות לעומת צפי כי יעלה ב-900 אלף חביות. על רקע נתונים מעורבים עלה מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי בשיעור של 0.9% ונקבע ברמה של 83.24 דולר לחבית.

על רקע הזעזוע בשווקי העולם מחירו של החוזה העתידי על הזהב, המשמש בהשקעה הנחשבת ל"חוף מבטחים" טיפס ב-0.8% לרמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר, 1,171.8 דולר לאונקיה

המניות המדווחות במוקד המסחר

יצרנית התוכנות לעסקים הגדולה בעולם SAP דיווחה היום על עלייה של 97% ברווח ברבעון הראשון ל-387 מיליון אירו, או 33 סנט למניה, לעומת רווח של 196 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות הכספיות פספסו במעט את תחזיות האנליסטים שציפו כי החברה תרשום רווח של 391.1 מיליון אירו ברבעון הראשון. הכנסותיה של SAP ברבעון הראשון עלו ב-5% והסתכמו ב-2.51 מיליארד אירו, מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות בסך 2.44 מיליארד אירו.

דאו כימיקלים עקפה את התחזיות בשוק כשדיווחה כי רווחיה זינקו ברבעון הראשון כמעט פי 20 ל-466 מיליון דולר על רקע רכישת רוהם & האס, בניטרול סעיפים חד פעמיים חלה עלייה של 27% בצפון אמריקה ו-35% באירופה, כאשר מכירותיה עלו ב-48.5% והסתכמו ב-13.42 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 29 סנט למניה ובפועל דיווחה החברה על רווח של 43 סנט, כאשר תחזית המכירות היתה ל-12.86 מיליארד דולר.

חברת כרטיסי האשראי המובילה בעולם, ויזה פרסמה בסיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה מהם עולה כי רווחי החברה קפצו ברבעון הראשון של השנה ב-33% והסתכמו ב-713 מיליון דולר או 96 סנט למניה מדוללת מסוג A, זאת לעומת הצפי בשוק כי החברה תדווח על רווח של 91 סנט למניה. העלייה ברווחיות מיוחסת לגידול שחל בפעילות הצרכנית על רקע ההתאוששות הכלכלית. הרוווח התפעולי הנקי עלה ב-19% והסתכם ב-2 מיליארד דולר.

מניות הפיננסים הפגינו היום עוצמה והמשיכו לרכז עניין בשוק, יממה לאחר החקירה הצולבת שעברו בכירי גולדמן זאקס , והביקורת הנוקבת שהוטחה בהם על אופן פעולתם כנגד המשקיעים במהלך המשבר.אנליסט הבנקים, ריצרד בוו העריך היום כי התביעה של ה-SEC תיזרק מביהמ"ש ואמר כי לדעתו גולדמן שווה 200 דולר. עוד בולטות בסקטור: סיטיגרופ ו-AIG .

חברת הספנות רויאל קריביאן , שבשליטת מיקי אריסון דיווחה היום על תוצאות טובות מהצפי כאשר החברה עברה לרווחיות של 78.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 36.2 מיליון דולר.

ישראליות בוול סטריט

טבע ריכזה עניין לאחר שקיבלה היום את אישור ה-FDA להשיק ולהתחיל במסחר בגרסה הגנרית לתרופה FLOMAX המיועדת לטיפול בפרוסטטה שלה מכירות בהיקף של 2 מיליארד דולר בשנה בארה"ב. בנוסף, נציין כי מדוחות חברת מרק עולה כי מכירות הרביף המתחרה בקופקסון זינקו ב-17%.

חברת אודיוקודס , ספקית פתרונות ה-VoIP, פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2010, בהם היא הציגה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח הנקי, מעבר לתחזיות האנליסטים בוול סטריט. הכנסות אודיוקודס צמחו ב-20% ברבעון הראשון (לעומת הרבעון המקביל אשתקד) והסתכמו ב-34.8 מיליון דולר, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 33.6 מיליון דולר. הרווח הנקי (non-GAAP) הסתכם ב-2.5 מיליון דולר, שהן 8 סנט למניה, עלייה של 56% לעומת רווח של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. התחזיות המוקדמות בשוק היו לרווח נקי של 4 סנט למניה, כך שגם בשורה התחתונה הפתיעה אודיוקודס.

חברת נס טכנולוגיות , ספקית פתרונות טכנולוגיות המידע (IT), בלטה בירידות חדות לאחר שדיווחה היום כי עברה ברבעון הראשון להפסד נקי, לעומת רווח ברבעון הראשון של 2009. נס רשמה הפסד נקי של 4.7 מיליון דולר, לעומת רווח בהיקף 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מהדו"חות עוד עולה כי הכנסות החברה הסתכמו ב-133.3 מיליון דולר, עלייה של כ-5.5% לעומת הכנסות של 126.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

רדוויז'ן דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הראשון עלו ב-13% ל-20.8 מיליון דולר לעומת הצפי של החברה שפורסם בפברואר להכנסות של 20 מ' ד'. הפסדי החברה הסתכמו ב-4.4 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]