פוטאש מנמיכה תחזיות ולוחצת את כי"ל לירידה של 2.5%

לפני פרסום דו"חות פוטאש, נסחרה כי"ל בעליות שערים קלות ■ פוטאש הנמיכה את תחזיות הרווח שלה לרבעון השני של השנה לטווח של 1-1.3 דולר למניה לעומת ציפיות השוק לרווח של 1.46 דולר למניה

מניית כי"ל עברה להיסחר בירידות שערים לאחר שעלתה בתחילת יום המסחר. הסיבה? דו"חות מתחרתה הקנדית, פוטאש , אשר אומנם היכתה את תחזיות הרווח וההכנסות אולם תחזיותיה שלה לרבעון השני ולשנה כולה מאכזבות את השוק.

בשורה התחתונה, הרוויחה פוטאש 1.47 דולר למניה, טוב מהציפיות לרווח של 1.32 דולר למניה. הכנסותיה זינקו ב-85.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-1.71 מיליארד דולר לעומת ציפיות השוק להכנסות בגובה של 1.48 מיליארד דולר.

ועתה למוקשים: החברה הנמיכה את תחזיות הרווח שלה לרבעון השני של השנה לטווח של 1-1.3 דולר למניה לעומת ציפיות השוק לרווח של 1.46 דולר למניה. לשנה כולה צופה החברה רווח של 4.5-5.25 דולר למניה לעומת ציפיות השוק לרווח של 5.52 דולר למניה.

פוטאש מחזיקה ב-13.9% ממניות כי"ל לאחר שברבעון החולף היא הגדילה את החזקותיה מרמה של כ-11%.

ב-11 במארס העלתה החברה את תחזית הרווח שלה לרבעון הראשון לרמה של 1.3-1.5 דולר למניה, בשל עלייה חדה בביקושים לאשלג. סוחרים בשוק מסרו ל"גלובס", כי הייתה ציפייה מוקדמת בשוק שפוטאש תעלה היום את תחזית הרווח שלה לשנת 2010, אשר עמדה על 4-5 דולר למניה.

"החברה מצהירה על תפוקה של 2 מיליון טון בלבד ברבעון, מה שמייצג ניצולת ייצור של 70% בלבד", אומר האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים. "הדבר מסביר את הקטנת המלאים שחווינו בחודשים האחרונים, אך לא מעיד טובות על ביטחון החברה בעוצמת ההתאוששות. לסיכום, הדו"ח והתחזית הנוכחיים רחוקים מלהפיג את החששות שהעלנו אתמול לגבי עוצמת הביקושים להמשך השנה. אמנם ייתכן כי פוטאש שוב נוקטת בשמרנות מעושה, אך לא היינו מהמרים על העניין".