צנע ביוון: המע"מ יזנק ל-25%; ייקור בדלק, אלכוהול וסיגריות

ה-IMF לקח הובלה בשיחות, במקום קנצלרית גרמניה שמתמודדת עם בעיה בדעת הקהל הגרמנית שמתנגדת לחבילות חילוץ למדינות אחרות ■ שגריר יוון בישראל ל"גלובס": מחירי התיירות יוזלו - בואו לבקר במדינה

השיחות סביב "חבילת הצנע" ליוון, כתנאי לחילוצה מהמשבר, מדברת בין על העלאת מע"מ חריפה עד 23% עד 25%.

כמו כן מדובר על העלאה בבלו (מס עקיף המוטל על רכישת מוצרים מייצור מקומי) על דלק, אלכוהול וסיגריות של לפחות 10%, קיצוצי שכר במגזר הציבורי.

ה-IMF לקח את ההובלה בשיחות, במקום קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שמתמודדת עם בעיה פנימית בדעת הקהל הגרמנית שמתנגדת לחבילות חילוץ למדינות אחרות. ההכרעה בנושא יוון צפויה בימים הקרובים, ייתכן שכבר בסוף השבוע.

"גלובס TV" שוחחו היום (ה') עם שגריר יוון בישראל, קיריאיקוס לוקאקיס, שמביע אופטימיות לגבי פתרון המשבר הכלכלי ביוון ומבטיח כי יוון מחוייבת לא לבצע "תספורת", או הסדר חוב כשלהו בתשלומי האג"ח שלה, גם מתוך מחוייבות לבעלי החוב, וגם בגלל שהסיוע האירופי מותנה בכך שלא יהיה הסדר חוב.

בהתייחסו להתנגדות של האיגודים המקצועיים ביוון המתנגדים לפגיעה בתנאי העבודה שם, אמר השגריר כי הוא משוכנע שגם הממשלה וגם החברות והאיגודים מודעים לחומרת המצב ויודעים שאין מנוס מנקיטת צעדים משמעותיים לפתרון הבעיה.

לשאלה האם הוא לא מודאג כי המצב יביא לחוסר יציבות פוליטית ביוון, אמר השגריר כי גם האופוציזיה מכירה בהכרח של נקיטת צעדים מסיביים לפתרון הבעיות, ואין הוא דואג ליציבות השלטון.

לבסוף, בפנייה לישראל, השגריר אמר כי המשבר יתבטא בתקופה הקרובה במחירים זולים בתיירות למדינה, והוא קורא לציבור בישראל לבוא לבקר ביוון ולעזור בכך לכלכלה של המדינה.