שטיינמץ מכר את השליטה במכרות הברזל בגינאה ב-2.5 מיליארד דולר

יצרנית הברזל הגדולה בעולם, VALE הברזילאית, רכשה 51% מחטיבת חברת BSG של שטיינמץ העוסקת בכריית ברזל באפריקה ■ השותפות תחדש 660 קילומטרים של פסי רכבת בין גינאה לליבריה

המיליארדר הישראלי, בני שטיינמץמוכר את השליטה ( 51% ) מחטיבת חברת BSG העוסקת בכריית ברזל באפריקה לחברת כריית הברזל הגדולה בעולם, VALE הברזילאית בתמורה ל-2.5 מיליארד דולר. העסקה תאפשר לחברה הברזילאית גישה למכרות הברזל הנחשבים מהאיכותיים ביותר בעולם המצויים בגינאה, כשהחברה מתכוונת לייצא את הברזל דרך ליבריה.

"גינאה תהיה שחקנית בשוק הברזל העולמי בתוך שלוש שנים ותהפוך ליצרנית השלישית בגודלה בעולם בתוך שש שנים" אמר שר המיכרות של גינאה אשר בעקבות הפיכה צבאית פחתו בה במידה ניכרת השקעות הזרים. בחברה הברזילאית רואים בהשקעה צעד אגרסיבי לשם חדירה לפעילות ביבשת השחורה.

VALE תשלם חצי מיליארד דולר כמיקדמה לרכישת השליטה ב-BSG ויתרת התשלום בהיקף של 2 מיליארד דולר תושלם על פי תנאים שיקבעו בין הצדדים במועדים קבועים.

השותפות תחדש 660 קילומטרים של פסי רכבת בין גינאה לליבריה.

בהצהרת הרכישה לא צוינו הערכות ביחס להיקף מלאי הברזל המצוי במכרות או נתונים ביחס להיקף היצור הצפוי מהם.

לחברת BSG של שטיינמץ ישנם פרוייקטים של נפט וגז ברוסיה וניגריה, וכן מכרות נחושת, יהלומים וברזל באפריקה, כמו כן לחברה זרוע האחראית על תחום ההנדסה.