בועז סופר, סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות המסים, הודיע בסוף השבוע על כוונתו לפרוש מתפקידו - כך נודע ל"גלובס".
סופר הגיע לרשות המסים ממינהל הכנסות המדינה, ומאז אמצע שנות ה-90 הוא נחשב לדמות הדומיננטית בכל הנוגע לעיצוב רגולציות מס ותקינה בענף הרכב.
בין השאר הוביל סופר את הסדרת המיסוי על שוק הליסינג המתפתח באמצעות רפורמת "קבוצות שווי השימוש"; היה מהוגי הרפורמה להורדת המס על רכב חדש, שהחלה ב-2005; עיצב את "רפורמת הסולר" להשוואת המיסוי על בנזין ודיזל; הסדיר את הרגולציה בתחום היבוא האישי; ונחשב לדמות המובילה בעיצוב הרפורמה לפתיחת שוק הרכב ליבוא מקביל ובעיצוב רפורמת "המיסוי הירוק" על רכב. סופר אחראי גם לרפורמות מס רבות בתחומים שאינם נוגעים לשוק הרכב.
בכירים בענף הרכב אומרים כי פרישתו של סופר "תיצור בענף הרכב ואקום גדול, שיהיה קשה מאד למלא אותו".
הגורמים הדגישו את הרגישות והמרוכבות הרבה, שכרוכה בטיפול רגולטורי בענף הרכב והדלק, שמייצר למעלה מ-10% מהכנסות המדינה במסים, והביעו תקווה כי "הנושא ימשיך להיות מטופל באותה רגישות".
עדיין לא ברור מי יחליף את סופר בתפקיד. כמו כן, עדיין לא ידוע אם בכוונתו להמשיך במגזר הציבורי או לפרוש לעסקים פרטיים לאחר תקופת הצינון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.