"גד זאבי אמר לצ'רנוי: אני מוכן לקנות את בזק ולתת לך אופציה"

כך אמר זאב רום בעדותו בתיק בזק, בו הוא מואשם יחד עם מיכאל צ'רנוי וגד זאבי ■ סניגורו של רום, עו"ד נבות תל-צור, דחה בשם לקוחו את הטענה כי הסכם האופציה בין זאבי לצ'רנוי היה לצורך הסוואת רכישת מניות בזק עבורו

זאב רום, המואשם יחד עם מיכאל צ'רנוי וגד זאבי כי הסתירו את העובדה שצ'רנוי מממן עבור זאבי רכישה של כ-20% ממניות בזק, העיד היום (ב') במשפט על נסיבות ההתקשרות בין זאבי לצ'רנוי ועל יחסיו עם עו"ד גד נשיץ, שליווה אותו בכל עסקאותיו ובתיווכו ליווה גם את צ'רנוי בעסקת בזק.

בעדותו אמר: "גד זאבי אמר לצ'רנוי, אתה לא יכול לקנות את בזק, כי צריכים אישור ומהר. אני מוכן לקנות ולתת לך אופציה, כדי שאם יהיה לך אישור, תוכל לקנות את זה; אם לא, תקבל 100 מיליון דולר תמורת מימון העסקה".

לדברי רום, הוא סבר כי כדאי להפגיש בין זאבי לצ'רנוי: "נשיץ אמר לי שהוא איש ידוע שטוב מאוד לעשות איתו עסקים. אז היה מדובר רק על מובילטל (חברת הטלפוניה הבולגרית שהיתה בבעלות צ'רנוי וזאבי רצה לרכוש אותה - ה"מ). מאחר שהיה מעורה בעסקים בארץ, חשבתי שטוב שיכירו".

לדברי רום, במהלך השיחות עם זאבי הוא סיפר כי הוא עובד על עסקת בזק וכי הוא צריך מימון. "הוא רצה מימון של בסביבות 150 מיליון דולר. הוא אמר שזה צריך להיות מהר כי יש הרבה מתחרים".

בהתייחסו ליחסיו עם עו"ד נשיץ אמר רום: "הוא ליווה אותי בכל העסקאות שלי. אפילו כשהיה לי איזה עניין משפטי עם הכלבה שלי, פודלית, נשיץ בעצמו טיפל בזה. כמה שהוא אמר שמגיע לו, שלחתי לו צ'ק".

סניגורו של רום, עו"ד נבות תל-צור, טען בנאום הפתיחה כי רום "דוחה בשתי ידיים את התזה שמציגה התביעה, כאילו העסקה בין זאבי לצ'רנוי היא סוג של שותפות, והסכם האופציה הוא לצורך הסוואה או למראית-עין".

לדברי עו"ד תל-צור, בשלב מסוים רום הוזז מתפקידו כעוזר וכמתורגמן לטובת עו"ד צבי חפץ, לשעבר שגריר ישראל באנגליה, שפעל אז כעורך דין. לטענתו, דחיקת רגליו של רום שומטת למעשה את הקרקע מטענת התביעה, שלפיה סייע רום לקשירת קשר בפרשה.

עוד טען סניגורו של רום כי לקוחו שיתף פעולה בחקירתו במשטרה, מלבד בסוגיית המס שהתחייב בגין העמלה שקיבל בעסקה.

לדברי תל-צור, היתה מחלוקת עם פקיד השומה, "ובעניין הזה הוא לא שיתף פעולה בחקירה במשטרה, בלשון המעטה. בכל הסוגיות האחרות הוא עונה בצורה מלאה עקבית ומוחלטת".