לפזר את תיק האג"ח

האכזבה ממדינות ה-G7 יוצרת הזדמנות השקעה בשווקים המתעוררים

בחודשים האחרונים זוכה אפיק איגרות החוב של השווקים המתעוררים להתעניינות נמרצת מצד המשקיעים הגלובלים שמפגינים תיאבון בריא לסיכונים פיננסיים. כלומר, הם מוכנים לקחת על עצמם את הסיכון שכרוך בכלכלות המתפתחות בתמורה לתוספת התשואה על ההשקעה.

הגורם המכריע לשינוי בטעמי המשקיעים טמון באכזבה ובמיצוי זמני של הזדמנויות ההשקעה באג"ח מדינות ה-G7 (קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, בריטניה וארה"ב), שחלקן סובלות מהמשבר הנוכחי בגוש האירו, וגם האחרות מניבות ברובן תשואות נמוכות, בעקבות הריביות הנמוכות השוררות בהן.

בנוסף לשיקולים הטקטיים, קיימת גם סיבה אסטרטגית ארוכת טווח לשינוי הזה. סיבה זו קשורה לרצון המודע של מנהלי ההשקעות לפזר את תיקי האג"ח כך שהם יעניקו חשיפה למדינות המתפתחות כמו ברזיל, הודו, דרום קוריאה או אוסטרליה, וזאת תוך הקטנת משקלן של ארה"ב, אירופה ויפן בתיק.

זאת בעיקר משום שהשווקים הוותיקים מתאפיינים ברמות ריבית נמוכות במיוחד ובחוב הולך ותופח, שעשוי להציף את שוקי האג"ח בסחורה עודפת ולגרור עליית תשואות וירידות מחירים, שבשורה התחתונה יתורגמו להפסדי הון בתיקי האג"ח של המשקיעים.

בנוסף לכך, חוסנם של המטבעות בשווקים המתפתחים בשנתיים האחרונות, במיוחד על רקע המשבר, מוסיף למידת האטרקטיביות של ההשקעה באג"ח של השווקים הללו, תוך שהוא מקטין את הסיכון המטבעי הקיים בהשקעה מסוג זה.

בשוק קיימות מספר אפשרויות להשקעה בתחום, ואנחנו ממליצים כאן על קרן הסל iShares JPMorgan USD Emerging Markets Bond Fund (סימול: EMB), הנקובה בדולרים, ועוקבת אחר מדד האג"ח של ג'יי.פי מורגן.

יניב חברון מנהל את המחלקה הכלכלית באקסלנס נשואה