"אם לגליה מאור יתאפשר להיות יו"ר הבנק, אני חוטף את זה"

שלמה אליהו: "כשהצעתי את דוד קליין לדירקטוריון, הכוונה היתה שייכנס לתפקיד מיוני - מתי שאיתן רף עוזב" ■ לכל הידיעות מהוועידה

"אני מחזיק במניות לאומי מאז 1999 וכל מה שהם הצביעו - תמכתי. אבל יש גבול - שיניתי פוזיציה" - כך אמר היום (ד') שלמה אליהו, יו"ר חברת הביטוח אליהו, וכן בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בבנק לאומי - במליאת הנעילה של וועידת שוק ההון של "גלובס" בשיתוף BDO זיו האפט שמתקיימת היום בת"א.

"הבנק כתב שאין שליטה למדינה, ואם כך למה צריך ועדה?" תהה אליהו. "כשהצעתי את דוד קליין לדירקטוריון, הכוונה היתה שייכנס לתפקיד מיוני - מתי שאיתן רף עוזב. לפי החוק מותר לי, אבל משום מה הוועדה התפזרה ולא אישרו את המועמדות. ביקשתי לפני חודש לדחות את האסיפה - גם זה מותר לי. שוקי אורן אמר היום שהמדינה הולכת למכור את המניות - למה לא לאפשר הליך מסודר, למה לבחור נבחרת ואח"כ למכור אותה? לי כמשקיע יש את טובת הבנק לנגד עיני - התנהגתי כמשקיע סולידי".

"אני פונה לחברי הדירקטוריון לשקול מחדש את דרכו ולדחות את האסיפה ולקיימה כמקובל ובאופן מסודר", אמר. "אני מקווה שהבקשה שלי תיענה והאסיפה תידחה - למי שחשובה לו יציבות הבנק כדאי שיחשוב על קיומה במועד".

אליהו לא רצה להתייחס למועמדים שעלו לדירקטוריון לאומי: "אני מתייחס להשקעה, לאסיפה, וכדומה, אני לא מתייחס למועמדים - גם ככה לא שאלו אותי. אם לגליה מאור יתאפשר להיות יו"ר הבנק, אני חוטף את זה בשתי ידיים. אני מאמין שאהיה בעל שליטה בבנק, אם לא הייתי מאמין, לא הייתי ממשיך לפעול", אמר אליהו.

"אני מקווה שכל מה שלמדתי לאורך השנים בענף הביטוח, למדתי ועשיתי - יתאפשר לי לעשות גם בבנקים. כולי תקווה".