כלל פיננסים חוזר להרוויח: 20 מיליון שקל ברבעון הראשון

בשורה העליונה דיווחה החברה כי הכנסותיה ברבעון הסתכמו בכ-107 מיליון שקל בהשוואה לכ-100 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של 7% ■ ה-EBITDA לרבעון הראשון הסתכם בכ- 18.8 מיליון שקל

לאחר שנה קשה מדווח היום (א') בית ההשקעות כלל פיננסים , מקבוצת אידיבי, על חזרה לרווחיות ברבעון הראשון של 2010.

בשורה העליונה דיווחה החברה כי הכנסותיה ברבעון הסתכמו בכ-107 מיליון שקל בהשוואה לכ-100 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של 7%. ה-EBITDA לרבעון הראשון הסתכם בכ- 18.8 מיליון שקל, 18% מסך ההכנסות בהשוואה ל-EBITDA שלילית של כ-10 מיליון שקל ברבעון הקודם.

הרווח הנקי הסתכם בכ-20 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-93 מיליון שקל ברבעון הקודם, כולל רווח חד פעמי של כ-9 מיליון שקל.

היקף הנכסים שבניהולה של כלל פיננסים עמד בסוף הרבעון על כ-24.7 מיליארד שקל והיקף הנכסים שבניהולה של חברת הבת בחו"ל (טיטניום) עמד על כ-35.4 מיליארד שקל. זאת לעומת כ-23.7 מיליארד שקל שהיו בניהולה של כלל פיננסים וכ- 34.6 מיליארד שקל שנוהלו על ידי חברת הבת בחו"ל בסוף 2009.

טל רז, מנכ"ל כלל פיננסים, ציין עם פרסום התוצאות כי "ברבעון הרביעי של שנת 2009 וברבעון הראשון של 2010, ביצענו שורת מהלכים אסטרטגיים שהמרכזי שבהם היה מעבר מאסטרטגיית נתח שוק אחזקות לאסטרטגיית נתח שוק הכנסות ורווח. במקביל חיזקנו משמעותית את הקשר עם ערוצי ההפצה המרכזיים של החברה - הבנקים, סוכני הביטוח וערוצי המכירה הישירה ועיבינו את מערך השרות. כל אלו לוו בתהליך התייעלות רחב היקף שכלל שינוי השדרה הניהולית ורה ארגון.

רז מוסיף: "במחצית השנה האחרונה הגברנו משמעותית את מעורבותנו בניהול חברת הבת "טיטניום", הפועלת בארה"ב ועוסקת בניהול נכסים בחו"ל - ריכזנו את התפיסה התפעולית, חיזקנו את הסינרגיה בין החברות הבנות וביצענו שינויים פרסונאליים בהנהלה ושינוי מבנה בדירקטוריון. מכלול השינויים הוליד כבר שיפור באיכות הפעילות החברה ובצמצום הפסדיה".