שוק לוחות הנדל"ן באינטרנט גועש: לאן הולכים הצרכנים לחפש דירה?

סקר TIM: 62.8% מהגולשים: יד2 הוא הלוח העיקרי לחיפוש דירה להשכרה ■האתר השני בפער ניכר הוא הומלס עם 12.9% ואחריו winwin

שוק הלוחות המקוונים בישראל מעורר עניין כבר הרבה זמן, והוא נחשב לשוק בעל פוטנציאל לרווחיות ולנכס אסטרטגי שכל גוף אינטרנט מוביל צריך. עם השנים ענף זה נעשה צפוף למדי, עם שחקנים ותיקים כגון הומלס ויד2 ושחקנים חדשים יותר כדוגמת winwin של "ידיעות אחרונות" ו"זה וזה" של קבוצת גלובל נטוורקס.

בחודשים האחרונים החריף המאבק בין השחקנים המובילים, כאשר מרביתם הגבירו את מאמצי השיווק והפרסום שלהם באופן אגרסיבי (למעט הומלס) ואף נלחמו זה בזה. כך, לדוגמה, אתר "זה וזה", שהושק מחדש לפני כחצי שנה, עורר אמוציות רבות בתעשייה, שכן הוא אוסף את כל המודעות מאתרי הלוחות המתחרים ומרכז אותם במקום אחד. למרות שבית המשפט קבע באחרונה כי אין הפרת יוצרים בהעתקת מודעות, ברור כי המאבק בין הצדדים על נתח השוק רחוק מסיום.

אולם, משאלות ייעודיות שהופיעו בסקר TIM לחודש מארס על-פי בקשת אתר הומלס עולה כי למרות השקעה מסיבית במאמצי השיווק, יחסי הכוחות בין השחקנים המובילים נותרו בעינם - 62.8% מהגולשים בישראל הצהירו כי אתר הלוחות יד2 הוא הלוח האינטרנטי העיקרי שבו הם מחפשים אחר דירות להשכרה.

בכל הנוגע למקום השני, אתר הומלס גובר על winwin, אם כי בפער ניכר מהמקום הראשון - 12.9% מכלל הנסקרים הצהירו כי הומלס הוא האתר העיקרי שבהו הם מחפשים אחר דירה להשכרה, ואתר winwin של קבוצת "ידיעות אחרונות" מדורג במקום השלישי, עם שיעור של 5.9% מקהילת הגולשים בישראל. 0.6% בלבד ציינו את "זה וזה".

גם בקרב הגולשים שמחפשים לרכוש דירה, נראה כי יד2 הוא הפופולרי ביותר - 60% מהגולשים מתחילים לחפש בלוח זה, בהשוואה ל-10.3% בהומלס ו-7.5% ב-winwin. גם במקרה זה לאתר "זה וזה" יש עוד לאן לשאוף - רק 0.8% ציינו כי זה הלוח האינטרנטי העיקרי שבו הם מחפשים אחר רכישת דירה.

כשנשאלו הנסקרים מהו אתר הלוחות האמין והרציני ביותר, 45.7% ציינו את יד2, 9.5% ציינו את הומלס, 8.6% את winwin, ו-0.3% את "זה וזה". אתר נוסף שהופיע ברשימה הוא נדל"ן.קום, כאשר 11.8% ציינו אותו כמקור האמין ביותר.

יש לציין כי על פי גוגל טרנדס, יד2 הוא האתר המוביל, עם כ-180 אלף גולשים מדי יום, אחריו winwin, עם כ-90 אלף גולשים ביום, והומלס, עם כ-20 אלף גולשים מדי יום.

22
 22