נסים אלון מונה למנכ"ל לאומית: שאר המועמדים לא מהמערכת

יו"ר ועדת האיתור הוא קוקי אדרי, מקורב של אלון, ואחת החברים בוועדה כפופה לניהולו ■ מינוי ועדת האיתור היתה דרישה של משרד האוצר

ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל לאומית שירותי בריאות המליצה כצפוי כי נסים אלון, מי ששימש בשנתיים האחרונות מנכ"ל לאומית בפועל, יכהן באופן רשמי כמנכ"ל הקופה בחמש השנים הקרובות. דירקטוריון הקופה הודיע היום (א') כי הוא מקבל את ההמלצה.

אמנם אלון (51) שימש מנכ"ל בפועל ומילא בעבר שורה של תפקידים בקופה - ממנהל סניף ועד תפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש, אך מינויו הרשמי היה צפוי לא רק בשל כך. ל"גלובס" נודע כי מול אלון התמודדו רק שלושה מועמדים, ללא שום ניסיון במערכת הבריאות: דוד שיינין, יזם נדל"ן וחבר המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל; אהרון שחרור, לשעבר מנכ"ל עיריית צפת וגזבר עיריית נס ציונה; ויגאל שגיא, רו"ח במקצועו. במילים אחרות, מול אלון לא באמת עמדה אלטרנטיבה.

ככלל, מינוי ועדת האיתור היתה דרישה של משרד האוצר. בחינת חברי הוועדה מלמדת כי יו"ר הוועדה הוא יעקב (קוקי) אדרי, שהוא גם יו"ר הקופה וגם נחשב למקורב לאלון.

אדרי מונה לתפקיד יו"ר הקופה בשבוע שבו התבקש אלון, על ידי יו"ר ההסתדרות הלאומית, לחזור לכיסא המנכ"ל, ואילו בעבר אלון שימש דירקטור בחברת דואר ישראל כשאדרי שימש יו"ר הדואר.

חברה אחרת בוועדת האיתור היא ימימה מזוז, היועצת המשפטית של הקופה שמונתה בתקופה שבה אלון שימש מנכ"ל בפועל. במילים אחרות, אלון הוא הבוס של מזוז, וכעת היא נדרשה לבחור אם לאשר את מינויו באופן רשמי. לזכותה של ועדת האיתור יש לציין כי חברים בה גם פרופ' גבי בן נון, לשעבר סמנכ"ל משרד הבריאות ואחד האנשים הבולטים שעיצבו את חוק ביטוח בריאות ממלכתי. בצדו של בן נון ישב בוועדה גם אמיר לוי מקבוצת שיכון ובינוי, ששימש בעבר סגן הממונה על התקציבים באוצר.

ימימה מזוז, אגב, שימשה בעבר היועצת המשפטית של משרד האוצר.

בלאומית שירותי בריאות מציינים היום כי אלון העביר את הקופה מגירעון לרווח תקציבי, וכי הוא מוערך מאוד במערכת הבריאות. מסיבה זו, טוענים בקופה, אנשים מתוך מערכת הבריאות לא רצו להתמודד מולו.