החברה לישראל שוקלת הכפלת ההספק בתחנה במישור רותם

מיצובישי ודייהו זכו במכרז להקמת תחנת הכוח במישור רותם בחצי מיליארד דולר, וקיבלו אופציה להקמת תחנה זהה נוספת בשנה וחצי הקרובה

חברת דייהו הקוריאנית זכתה במכרז להקמת תחנת הכוח של חברת OPC שבבעלות החברה לישראל (80%) וויאוליה (20%). הציוד להקמת תחנת הכוח יהיה מתוצרת מיצובישי היפנית. ההיקף הכספי של ההסכמים מוערך בכ-470 מיליון דולר. העבודות להקמת התחנה, בהספק של 440 מגה ואט, יתחילו עוד השנה והפעלתה המסחרית מתוכננת לדצמבר 2012.

על פי הודעת החברה לישראל לבורסה הבוקר (א'), מעניק ההסכם ל-OPC "אופציה להקמת תחנת זהה נוספת, במחיר זהה, אם תחליט להקים תחנה כזו בישראל בשנה וחצי הקרובה".

הודעה זו עולה בקנה אחד עם חשיפת "גלובס" מלפני כחודשיים כי החברה לישראל פועלת להגדיל את ההספק הכולל של תחנות הכוח שבשליטתה ל-1,200 מגה ואט, וכך להפוך ליצרן החשמל הפרטי הגדול במדינה. נוסף על התחנה במישור רותם, שוקלת החברה לישראל להרחיב את תחנות כוח הקטנות שהיא מפעילה במפעלי ים המלח ובבזן במפרץ חיפה.

את המכרז ניהלה IC-Power, זרוע האנרגיה של החברה לישראל, בניהולו של שוקי גולד, לשעבר המשנה למנכ"ל כי"ל. הצעתן של דייהו ומיצובישי גברה בתום שלב ההתמחרות על הצעתן של וודגרופ Woodgroup)) וג'נרל-אלקטריק האמריקניות, שהפעילו לחץ מדיני כבד על ראשי החברה לישראל באמצעות שגרירות ארה"ב בישראל. אולם ל"גלובס" נודע כי דרישת האמריקנים נדחתה בסופו של דבר בגלל הפער הכספי הגדול בין ההצעות, שעמד על 20 מיליון דולר.