ווינטגרה נגד השוק 2: תנסה לגייס 115 מ' ד' בהנפקה ראשונית

החברה מחדשת את ניסיון ההנפקה ■ ארבע שנים לאחר הניסיון הראשון עברה לרווח נקי ברבעון הראשון של השנה לאחר שנתיים רצופות של הפסד

עיתוי נכון מעולם לא היה מנת חלקה של חברת ווינטגרה (Wintegra). לפני כארבע שנים, כאשר ניסתה להפוך לראשונה לציבורית בשוק ההון האמריקני, נקלעה ווינטגרה לתנאי שוק לא ממש תומכים, והתעקשותו של המנכ"ל קובי בן צבי לבצע את ההנפקה במבנה המקורי, הובילה לבסוף לביטולה. ארבע שנים עברו, ושוב נקלעת החברה לתנאי שוק שאינם מסייעים לניסיון ההנפקה השני שלה: משבר החובות של יוון מכה בשוק המשני בניו יורק, וכפועל יוצא מצמצם את הפעילות בשוק הראשוני.

ווינטגרה, המפתחת שבבי WinPath עבור ספקי ציוד תקשורת, הגישה ביום שישי האחרון טיוטת תשקיף מעודכנת לרשות ני"ע האמריקנית, ולפיו היא מתכננת לגייס עד 115 מיליון דולר לפי שווי מוערך שינוע בין רבע מיליארד לחצי מיליארד דולר. כחתמי ההנפקה הראשיים ישמשו בנקי ההשקעות Barclays Capital ודויטשה בנק.

ווינטגרה מחדשת את ניסיון ההנפקה כשבאמתחתה (לפחות נכון לשנת 2009) רמת הכנסות הדומה לזו של השנה שקדמה לניסיון ההנפקה הראשון (2006). את 2009 סיימה החברה עם הכנסות של 28.6 מיליון דולר (לעומת 31.9 מיליון דולר ב-2006), המשקפות ירידה של 5% בקירוב לעומת 2008.

שיפור מהותי מתחילת השנה

אך ווינטגרה אינה מבססת את עתידה ואת תוכנית ההנפקה על ביצועיה אשתקד. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 12.1 מיליון דולר - כמעט פי שניים מההכנסות ברבעון הראשון של 2009, וזאת הודות לשינוי אסטרטגי אותו ביצעה לאחרונה, במסגרתו מתמקדת ווינטגרה בפיתרון ששמו Mobile Backhaul (פיתרון לתקשורת בין האנטנות לליבת הרשת).

נכון לרבעון הראשון השנה, פיתרון זה היה אחראי ל-63% מההכנסות, לעומת 39% ברבעון המקביל אשתקד ושיעור של 21% בשנת 2007.

מרשימת לקוחות החברה עולה כי הלקוחה הגדולה ביותר של ווינטגרה היא ענקית התקשורת אלקטל-לוסנט, שתרומתה להכנסות הרבעון עמדה על 33%. הלקוח השני בגודלו הוא Tellabs (תרומה של 17%), ואילו שני הלקוחות הגדולים הנותרים הם אריקסון (8%) וסיסקו (10%).

הפיתרון לעיל הוא גם האחראי לשיפור בשורות התחתונות של החברה כבר ברבעון האחרון של 2009. לאחר שנתיים רצופות של שורה תחתונה אדומה, עברה ווינטגרה לאיזון ברבעון האחרון של 2009 (רווח נקי של 22 אלף דולר), ואילו את הרבעון הראשון השנה סיימה החברה עם רווח נקי משמעותי יותר - 1.6 מיליון דולר. בכך, מצטרפת ווינטגרה לעשרות חברות שרוצות להפוך לציבוריות שנייה לאחר שהחלו לייצר כסף, ובלי היסטוריה ארוכה של רווח נקי.

כך או אחרת, ווינטגרה תנסה להפוך לציבורית כשבקופתה נותרו מזומנים והשקעות לזמן קצר בשווי של 15.3 מיליון דולר - סכום יחסית נמוך שמסביר את רצונה של החברה לגייס הון מציבור המשקיעים. עד היום גייסה ווינטגרה 43.7 מיליון דולר.

על בעלי המניות הגדולים בחברה נמנות: קרנות ההון סיכון מגמה (13.3%); קונקורד (16.1%); ג'נסיס (10.1%); ענקית השבבים האמריקנית מארוול (5.1%); ועמיתתה טקסס אינסטרומנטס (9.7%). קובי בן צבי, המנכ"ל, מחזיק בשיעור של 10.7% מההון (כולל אופציות). ווינטגרה מעסיקה 159 עובדים.