ספר לכל משתמש: ויקיפדיה מאפשרת ליצור ספרים מותאמים אישית

בכל פעם שהמשתמשים נתקלים בתוכן רלוונטי לספר שהם רוצים לייצר הם מסמנים אותו ומוסיפים לרשימה. בסוף הם יכולים לבחור שם לספר ולעצב את העטיפה ■ וגם: פיצ'ר שמאפשר להודיע לחברים על כוונת הרכישה שלכם ולהתייעץ איתם

1. אנציקלופדיה אוף-ליין

האנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה השיקה בשבוע האחרון פיצ'ר חדש - אפשרות ליצור ספרים המותאמים אישית למשתמשים, על בסיס תוכני ויקיפדיה שהם בוחרים לכלול בספר. הפיצ'ר, שמבוסס על שיתוף פעולה עם חברת ההוצאה לאור PediaPress, הוא קל ליישום. בצד השמאלי של עמוד הבית של ויקיפדיה מופיעה לשונית, שלחיצה עליה מתחילה את התהליך. המשתמשים גולשים באתר, ובכל פעם שהם נתקלים בתוכן רלוונטי לספר שהם רוצים לייצר הם מסמנים אותו ומוסיפים אותו לרשימה. בסוף השיטוט, יכולים המשתמשים לבחור את שם הספר ולעצב את העטיפה, וכן לשתף את הספר עם אחרים באמצעות הדואר האלקטרוני. מחיר השירות תלוי במספר העמודים, וכעת הוא מוצע רק עבור תכנים באנגלית.

2. קריוקי מקוון

חושבים שאתם יודעים לשיר? האתר החדש Cantanding מציע למשתמשים חוויית קריוקי חינמית. כל מה שצריך לעשות זה להזין בתיבת החיפוש שבאתר את שם השיר שאתם רוצים לבצע, והמערכת מציעה רשימת תוצאות אפשריות. לחיצה על התוצאה הרצויה מעלה את סרטון הווידיאו המתאים, הכולל מנגינה בלבד, כאשר מילות השיר מודגשות על פי סדר ההופעה שלהן. ניתן גם לבחור מרשימת השירים הפופולריים ביותר או הפחות פופולריים. סרטוני הווידיאו מגיעים מאתר שיתוף קובצי הווידיאו יוטיוב, מה שמבטיח כי כמעט כל בקשה שלכם תזכה לתוצאות רלוונטיות.

3. רוכשים ביחד

מיקרוסופט ממשיכה לשכלל את מנוע החיפוש שלה בינג. פיצ'ר חדש שהושק בבינג מאפשר למשתמשים שעושים חיפוש בקטגוריית הקניות להודיע לחברים על כוונת הרכישה שלהם ולהתייעץ איתם. כך, ליד חלק מהמוצרים שיופיעו בתוצאות החיפוש יהיה גם כפתור, שיאפשר בלחיצה אחת לפרסם הודעה לחברים בפייסבוק וטוויטר, או לשלוח מייל. ההודעה תכלול באופן אוטומטי את שם המוצר, אולם הגולש ינסח את ההודעה כראות עינו ובהתאם לתוכניות הרכישה שלו.

4. הטלוויזיה של יוטיוב

חברת הסטארט-אפ החדשה Nowmov מתיימרת להביא את חוויית הצפייה בטלוויזיה למסך האישי. מדובר בשירות שמאפשר לגולשים לצפות בסרטונים ובקליפים מיוטיוב ברצף, בלי לדעת מהו הסרטון הבא שיוצג בפניהם. בכל פעם שסרטון חדש מתחיל יכול המשתמש לדרג אותו, לשתף עם אחרים או פשוט לעבור לסרטון הבא. מערכת האתר מציעה את קטעי הווידיאו בהתאם לניתוח הציוצים שמופיעים בטוויטר, זאת כדי למצוא מהם הלינקים של יוטיוב שזוכים לפופולריות הגבוהה ביותר. בעתיד מתכננת החברה לבסס ניתוח זה גם על מקורות נוספים של "חוכמת ההמון", ואף להציע קטעי וידיאו נוספים בהתאם למערכת ההעדפות של הגולשים.

5. תקליטן שיתופי

שירות SongVote הוא שירות מוסיקה חדש, המאפשר למשתמשים ליצור פליייליסט מוסיקלי במשותף, ולדון עם חברים על שירים ואלבומים. כך, לדוגמה, יכולים המשתמשים ליצור תחרות במטרה לראות מהם השירים שהכי אהובים על החברים שלהם, לבנות ביחד פלייליסט למסיבה עתידית, ולגלות מהם השירים הכי פופולריים בכל קטגוריה.