סגירה מעורבת בוול סטריט לאחר יום הפכפך: גילת נחלשה

טאואר רשמה עלייה לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני מחר ■ עליות חדות בסקטור הזהב, לאחר שמחיר האונקיה זינק ל-1,234 דולר ■ היום פורסמו לפני הפתיחה נתוני מאקרו חיוביים ■ ירידות חדות במניות הדשנים

יום מסחר הפכפך בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. המדדים המובילים בבורסות של וול סטריט פתחו את יום המסחר בירידות, לאחר מכן עברו לעליות ובסיום, כאמור, הסתיים היום במגמה מעורבת. זאת, לאחר ירידות חדות שנרשמו בבורסות אסיה וחזרתה של המגמה השלילית לבורסות באירופה.

הפרופ' נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, שהתבטא לפני כשבועיים ואמר כי נפילה של יוון תהיה גדולה ומשמעותית יותר מקריסת ליהמן ברדרס, אומר היום כי חבילת החילוץ האירופית לכלכלות אירופה המצויות במשבר חובות, צפויה לבלום את הסכנה להתפשטות המשבר בשל גודלה העצום (טריליון דולר).

"חבילה שאמורה לספק את צרכי המימון של פורטוגל, אירלנד וספרד עד שנת 2012 צריכה להסתכם ב-600 מיליארד אירו לכל היותר", כתב רוביני במאמר שפירסם באתר של חברת המחקר והייעוץ שלו, RGE. חבילת הסיוע, יחד עם הבטחת ה-ECB לספק נזילות לשווקים, "בהחלט מכסה את התרחיש הגרוע ביותר ולכן צפויה לסייע במניעת התפשטות המשבר", מעריך רוביני. לדבריו, חבילת החילוץ תיאלץ את מדינות גוש האירו לצמצם את גירעונותיהן ולהימנע מצבירת חובות נוספים".

אתמול, נזכיר, מדדי המניות מאירופה ועד וול סטריט זינקו בשיעורים חדים של כ-4.8%, הודות ל"קרן הייצוב" שהשיק האיחוד האירופי, אשר תספק הלוואות בהיקף של עד 750 מיליארד אירו למדינות הפריפריה בגוש האירו שיזדקקו לכך. הסיבה להיפוך בשווקים נובעת מאזהרה של בכיר ב-IMF, שהדגיש כי קרן הייצוב האירופית הינה פתרון זמני ולא ארוך-טווח.

בזירת המאקרו בארה"ב: ב-17:00, שעון ישראל, פורסם דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש מארס. נרשמה עלייה של 0.4% במלאים, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.5% בהמשך לצמיחה של 0.6% בחודש פברואר. מדובר בחודש שלישי ברציפות של עליות בנתון זה, המעיד על כך שהחברות מגבירות את קצב הייצור על מנת לעמוד בביקושים הגואים. במכירות נרשמה עלייה של 2.4%, קצב הגידול החד ביותר מאז חודש נובמבר 2009.

למרות המשבר המתפשט באירופה, בארה"ב מפורסמות תחזיות מאקרו חיוביות: הרכישות לצרכנים בארה"ב יגדלו בקצב שנתי של 3% ברבעון השני של 2010, זאת לעומת תחזית צמיחה של 2.5% בחודש שעבר, כך לפי חציון התחזיות של 61 כלכלנים.

תחזיות האנליסטים לעלייה ברכישות הצרכנים מבוססת על תחזית לצמיחה החזקה ביותר בשוק העבודה מזה ארבע שנים - הדבר מאותת על חוזק התאוששות הכלכלה הגדולה ביותר בעולם והופך אותה לעמידה יותר מול השפעות השליליות של משבר החוב האירופי.

הנפט חזר לרדת היום, בעקבות נפילת האירו והבורסות. חוזה ליוני רשם ירידה של 0.65% לרמה של 76.17 דולר לחבית. מנגד, הזהב טיפס ב-2% למחיר של 1,224 דולר לאונקיה ולאחר סיום המסחר המשיך לטפס לשיא של 1,234 דולר לאונקיה.

ירידות חדות במניות הדשנים, סקטור הזהב זוהר

מניות סקטור הזהב, בהובלת באריק, ניומונט וגולדקורפ בלטו בעליות חדות על רקע עליית המתכת הזהובה. עוד נרשמות עליות במיגזרי ההיי-טק, התשתיות והבריאות. מנגד, בסקטור הדשנים, בהובלת פוטאש , נרשמו ירידות חדות.

ענקית המדיה וולט דיסני צפויה לפרסם היום את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2010, כאשר הצפי הינו לרווח של 45 סנט למניה, בהשוואה ל-43 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

למרות פרשת התקלות שהתמודדה איתהיצרנית המכוניות הגדולה בעולם טויוטה לאחרונה, החברה הצליחה לחזור לרווחיות ברבעון הראשון של 2010 הודות לפעולות קיצוץ עלויות, הנחות ומבצעים. טויוטה רשמה רווח של 112 מיליארד ין (1.2 מיליארד דולר) ברבעון הראשון השנה, לעומת הפסד של 766 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות היו טובות בהרבה מתחזיות האנליסטים לרווח של 80 מיליארד ין.

מניית טאואר רשמה עליה לקראת פרסום תוצאות החברה מחר. טבע , מנגד, סגרה בירידה.

גילת דיווחה היום כי רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 57.1 מיליון דולר, ירידה של 6.1% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של פחות מ-1% ביחס לרבעון הקודם. בשורה התחתונה החברה מאוזנת ואף רושמת רווח נקי קטן, של 642 אלף דולר, שהם 2 סנטים למניה. הרווח הנקי בנטרול הוצאות התגמולים לעובדי החברה, מגיע ל-974 אלף דולר.‏

נייס דיווחה על רווח נקי של 24.2 מיליון דולר, או 37 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2010, טוב ב-1 סנט מתחזיות האנליסטים לרווח של 37 סנט למניה. זאת לעומת רווח של 21.4 מיליון דולר, או 35 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

במסגרת הדו"חות, עידכנה החברה את תחזיותיה לשנת 2010 כולה וכעת מצפה כי הכנסותיה יסתכמו בטווח שבין 665 ל-680 מיליון דולר והרווח למניה יהיה בטווח שבין 1.67 דולר למניה ל-1.75 דולר למניה. בנוגע לרבעון השני, מצפה החברה להכנסות של 164-170 מיליון דולר ורווח למניה של 38-42 סנט.

אלוט תקשורת הודיעה היום על מעבר לרווח במהלך הרבעון הראשון של 2010, כאשר הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון זה הסתכם ב-177 אלף דולר או 1 סנט למניה - תוצאות טובות יותר מתחזיות האנליסטים שציפו להצטמצמות ההפסד לסנט בודד למניה. זאת לעומת הפסד נקי של 776 אלף דולר או 4 סנט למניה ברבעון הראשון אשתקד.

חברת ווקלטק, דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.7 מיליון דולר, צמיחה של 63% לעומת הכנסות של 1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. זאת, כתוצאה מעלייה במכירות המוצרים. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2010 היה 61% , לעומת 64% ברבעון הראשון של 2009.